PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

چاپخانه‌های استان بوشهر نیازمند حمایت دولت

نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: چاپخانه‌های استان بوشهر نیازمند حمایت دولت هستند.

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، عبدالکریم جمیری در نشست با فعالان صنعت چاپ استان اظهار داشت: بوشهر یکی از استان‌های پیشتاز در عرصه چاپ و نشر بوده است و باید امروز نیز این صنعت مورد حمایت قرار بگیرد.

وی با اشاره به رکود ایجاد شده در فعالیت‌های صنعت چاپ و احتمال تعطیلی چاپخانه‌های کوچک، اضافه کرد: دولت باید تسهیلات بانکی کم‌بهره را به فعالان صنعت چاپ ارائه کرده و همچنین معافیت‌های مالیاتی مناسبی برای آنها در نظر گرفته شود.

جمیری با اشاره به بدهی ادارات دولتی به چاپخانه‌ها، افزود: چاپخانه‌ها مالیات خود را نقدی پرداخت می‌کنند ولی ادارات دولتی هزینه‌های چاپ را با تاخیر زیاد پرداخت می‌کنند که این موضوع به صنعت چاپ فشار وارد می‌کند.

نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی خواستار بازبینی و رفع ابهامات قوانین مجلس و دستورالعمل‌های دولتی در حوزه صنعت چاپ شد و ادامه داد: نمایندگان صنعت چاپ ابهامات خود را منعکس کنند تا برای رفع ابهام با دولت رایزنی شود.

وی بیان کرد: مشکلات صنعت چاپ توسط دست‌اندرکاران این صنعت احصا شود تا با پیگیری در مجلس زمینه رفع این مشکلات و ابهامات فراهم شود.

لازم به ذکر است که فعالان عرصه چاپ در استان بوشهر برخی از مشکلات و ابهامات خود در قوانین و مقررات صنعت چاپ را بیان کردند.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه