PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

نگهداری سیستم چاپ لارج فرمت و بررسی برخی از مشکلات فنی

چاپ دیجیتال، امروز دنیای صنعت چاپ و بسته بندی و اقتصاد کلی آن را در جهان تحت الشعاع قرا داده است.

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، کمتر حوزه ای از صنعت چاپ وجود دارد که امکانات دیجیتال به آن بخش وارد نشده باشد.

در ایران نیز اولین تغییرات دیجیتال در چاپ های لارج فرمت وارد بازار تجاری شد. دستگاه هایی که از ژاپن و کره به کشور وارد شد و در مدت کوتاهی بازار را برای غول صنعت جهان، کشور دوست و همسایه نسبتا دور چین مهیا نمود.

قیمت بسیار مناسب ماشین آلات لارج فرمت چینی بازار تازه تاسیس این بخش را دچار تحولی زودرس قرار داد، اما این میان مانند همیشه فرهنگ استفاده از این ماشین همراه دستگاه به کشور وارد نشده و چاپخانه های لارج فرمت به مشکلات عدیده ای برخوردند.

در این رسانه سعی داریم مشکلات و نکاتی در خصوص سرویس، نگهداری و تعمیر دستگاههای چاپ بنر و فلکس به اهالی این بخش پیشرو چاپ ارایه دهیم.

علت وجود خطوط زیاد درکارچاپ شده روی فلکس و بنرچیست؟

 استفاده کردن از مرکب نامناسب ، درست عمل نکردن سیستم هوای دستگاه ، درستعمل نکردن رول بازکن ، ، ضعیف شدن موتور حرکت دهنده مدیا ، لاغر شدن پینچ رولر های می تواند از جمله دلایل ایجاد خطوط زیاد روی کار چاپی باشد.

 در هنگام خاموش بودن دستگاه چاپ فلکس و بنر چه اقداماتی باید انجام داد؟

باید زیرهدها راحتما سالونت بگذارید یا به اصطلاح کپ کنید.اگر این زمان بیشتر از 48 ساعت بود باید هدها و پمپ با استفاده از سالونت شسته شود تا از خشک شدن پمپ و آسیب دیدن هدها جلوگیری شود.

  در چه صورت دستگاه چاپ فلکس و بنر پیغام خطای فیبر نوری می دهد؟

در صورت خراب بودن کریج برد دستگاه این پیغام را می دهد که  ابتدا باید کابل های نوری دستگاه تست شود ممکن است برق ورودی کریژ مشکل داشته باشد .با تعویض آن این مشکل برطرف می گردد

 وجود مشکل در نوار اینکودر چه تاثیری بر دستگاه چاپ می گذارد؟

ممکن است  Erorهای مختلف روی کامپیوتر بدهد یا قسمتهایی که آسیب زیاد دیده چاپ انجام ندهد یا چاپ را بصورت شطرنجی یا جابجا بزند.

 دما و رطوبت استاندارد برای محیط چاپخانه فلکس و بنر چند درجه باید باشد؟

27-30 درجه دما و 40-60 درجه رطوبت همچنین محیط چاپ باید عاری از هر گونه آلودگی و گرد و غبار باش.

ادامه دارد...

 

اخبار مرتبط:

گرفتگی های هد در چاپ لارج فرمت و رفع مشکل

 

از اخبار چاپ و بسته بندی  ایران و جهان زودتر آگاه شوید: telegram.me/papna

 

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه