PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

اروپایی ها چگونه از ورشکستگی چاپخانه ها جلوگیری کردند

با توجه به سرعت سرسام آور رشد تکنولوژیکی صنعت چاپ، افول چاپخانه داری در بیشتر کشورهای جهان رقم خورده، اما سیاست گزاران این صنعت چگونه از مرگ اقتصاد صنعت استراتژیک چاپ جلوگیری کردند.

آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، ابوالفضل ایمنی کارشناس صنعت چاپ و بسته بندی: با رواج ماشین سایز نیم ورقی و یک ورقی در صنعت چاپ انگلستان بعد از مدتی این صنعت با کاهش سفارشات و کسادی کار مواجه شد.

طبق تحقیقات اتحادیه چاپخانه داران این کشور علت عدم برابری تقاضای بازار با تولیدات ماشین آلات موجود بوددکه باعث قرار گرفتن رونق کسب و کار در سراشیبی سقوط شده بود. 

با یک سیاستگذاری دقیق و جامع شکل جدید چاپخانه دارای در بریتانیا مورد آزمایش موفقیت آمیز قرار گرفت، اتحادیه چاپخانه داران پیشنهاد تجمیع چاپخانه های کوچک برای احداث یک چاپخانه مجهز را مطرح کرد تا علاوه بر به روز سازی تکنیکال، نیازهای موجود بازار نیز از تولید کنندگان داخلی تهیه گردد.

نمونه دیگردر سال 2013 اتفاق افتاد، شرکت تحقیقاتی صنعتی ایبیس ورلد در گزارش خود با بر شمردن مشکلات ناشی از کاهش درآمد چاپخانه‌ها بهبود بهره‌وری، کاهش کارکنان و ادغام شدن شرکت‌های چاپ را از راهکارهای چاپخانه‌ها برای افزایش میزان بهره‌وری معرفی کرده و نوشت: بسیاری از شرکت‌های بزرگ چاپ تلاش کرده‌اند با استقاده از تکنولوژی‌های جدید و کاهش تعداد کارکنانشان حاشیه سود خود را همچنان حفظ کنند که نمونه آن نیز خرید شرکت چاپ «ورلد کالر پرس» توسط شرکت «کواد گرافیکز» در سال 2010 بود.

کواد گرافیکز پس از خریدن ورلدکالر پرس بسیاری از دفاتر و چاپخانه‌های آن‌را تعطیل کرده و 2200 نفر از کارمندانش را نیز تعدیل کرد تا بتواند قدرت رقابت خود را همچنان حفظ کند.

در ایران نیز چندی است که مشکل کسادی کار و متعاقبا قیمت شکنی برای جذب سفارشات متاسفانه رونق گرفته است، رونقی که هیچ نهاد نظارتی و صنفی تدبیری بر آن نیاندیشیده.

در این میان اتحادیه چاپخانه داران تهران سیاستگذار بخش خصوصی تنها به حاشیه فرو رفته و اعضا در باتلاق کسادی و قیمت شکنی کم و بیش فرو می روند.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه