PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

فردای برجام و صنعت چاپ بدون برنامه

معاون وزیر خارجه به آخرین تحولات اجرایی برجام از جمله زمان بندی و راهنمای لغو تحریم‌ها و همچنین تعهدات طرفین اشاره و سفرای مقیم را نسبت به نحوه شروع همکاریهای تجاری و اقتصادی دولت و یا شرکت و بانک‌های کشور متبوعشان با جمهوری اسلامی ایران مطلع کرد.

 به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، عراقچی اظهار داشت : از فردای اجرای بر جام، شر‌کت‌های خارجی بدون هیچ‌گونه مشکلی نسبت به عقد قراردادهای تجاری و اقتصادی با طرف‌های ایرانی خود می‌توانند اقدام کنند. هر چند قبل از روز اجرای بر جام و از هم اکنون مذاکرات مربوطه می‌تواند آغاز شود.

با این گفته معاون وزیر خارجه کشورمان این سوال مطرح است که اهالی و دست اندرکاران صنعت چاپ کشور تا چه اندازه موضوع پساتحریم و پیامدها را می شناسند و برای آن برنامه ریزی کرده اند؟

در حالی که هنور اتحادیه ها و تشکل ها توان ارایه یک تعرفه قیمتی ثابت و برنامه ریزی برای ثبات نسبی قیمتی بازار ندارند چگونه در برابر سونامی سرمایه گذاران هارجی و کمپانی های ابرقدرت جهان تاب خواهند آورد.

اهالی و دست اندر کاران صنعت چاپ باید بدانند که پسا تحریم بدون برنامه یعنی چاپخانه داری در این شرایط برابر  است با زندگی سنتی در صد درجه زیر صفر.

 فردا یا پس فردا، فرقی ندارد به هرحال سونامی سرمایه  و سرمایه گذار خارجی در دوران پساتحریم در راه است و بدون برنامه ریزی و تنها با ادبیات خاص و پروپاگاندای مالیاتی و فضای متشنج صنفی نمی توان با آن مقابله کرد.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه