PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

معضلی بنام قطعات یدکی چینی در صنعت چاپ

متاسفانه قطعات یدکی درصنعت چاپ ایران دچار بلای بنام قطعات چینی شده است. قطعاتی که هزینه ای سربار برای اقتصاد این صنعت و چاپخانه داران به بار آورده است.


به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، این معضل نه در تهران بلکه در ششهرستان ها بیشتر نمود یافته است. در این میان نمایندگی های به نوعی دپار بحران قطعات بی نام ونشان چینی شده اند و رقابت قیمت را نابرابر در پیش دارند.
مدیر چاپخانه 110 سپیدان در استان فارس فروش قطعات یدکی دستگاه‌های چاپ ایران را انحصاری دانست و گفت: اکنون 80 درصد مشکل اصلی چاپخانه‌داران ایران تهیه و خرید قطعات یدکی ماشین آلات صنعت چاپ است. در حقیقت در فارس چاپخانه‌داران کمتر مشکلی به نام تهیه کاغذ دارند.
محسنی‌پور اظهار کرد: در ماه‌های اخیر که ایران با مشکلات تحریم دست و پنجه نرم می‌کرد، بهای قطعات یدکی ماشین آلات صنعت چاپ ایران به هفت يا هشت برابر افزایش یافته است.
وی ادامه داد: یکی از مشکلات تهیه لوازم و قطعات یدکی چاپ در ایران، انحصاری بودن بازار آن است. فروشندگان این قطعات، کالای خود را به هر قیمتی به چاپخانه‌داران می‌فروشند و ناظری بر فعالیت این فروشنده‌ها نظارت نمی‌کند.
این تنها بخشی از اتفاقاتی است که برخی از فروشندگان قطعات یدکی برای اهالی این صنعت ایجاد کرده اند و در این میان تنها بارقه امید پسا تحریم و اتفاقات خوب بعد از آن است.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه