PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

قطعات یدکی ناجوانمردانه چینی در صنعت چاپ کشور

کشور دوست و همسایه چین بسیار خاموش و به لطف برخی در قطعات یدکی صنعت چاپ کشور رخنه کرده و هزینه سربار فراوانی به چاپخانه دار وارد کرده است.

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، ایرج شمشیری در همین راستاعنوان کرد: مشکل اصلی چاپخانه‌ها تهیه کاغذ نیست بلکه اکنون لوازم مصرفی و قطعات دستگاه‌های چاپ به راحتی یافت نمی‌شود و اگر هم در بازار ایران باشند، ساخت کشور چین‌اند که از کیفیت نامطلوبی برخوردارند.
وی ادامه داد: پس از جست‌وجوی گسترده و پرداخت هزینه گزاف برای تهیه قطعات مورد نیاز دستگاه‌های چاپ، با بحران جدی فعالیت مغازه‌های خدمات رایانه‌ای مواجه می‌شویم. فعالیت این مغازه‌ها سبب شده‌است بسیاری از چاپخانه‌ها به مرز ورشکستگی و تعطیلی برسند.
وی یادآور شد: سال‌ها پیش مسوولان به فعالیت چاپخانه‌ها توجهی ویژه‌ داشتند و هر ماشین از شماره سریال خاصی بهره می‌برد به طوری که مسوولان به کمک شماره سریال دستگاه می‌دانستند که هر یک از آن‌ها در کدام شهر ایران فعال است.
از هرگوشه این کشور خبر وزود خاموش قطعات چینی شنیده می شود و چاپخانه داران در دام این قطعات به نوعی اسیر شده اند، قطعاتی که در ظاهر چرخ چاپ را به گردش در می آورند و قیمت ارزانی هم دارند اما در باطن کیفیت پایین و مکث هایی که بوجود می آورند بسیار گرانتر از قطعات اصلی هستند.
مدیران و سیاست گذاران کلان می توانند با بهره مندی از قوانین گمرک مانعی در راه این مسیر شوندو

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه