PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

صنعت چاپ درایران مورد غفلت قرار گرفته

یک کارشناس اقتصاد بین الملل گفت: این صنعت یکی از مهمترین صنعت در دنیا شناخته شده اما درکشورما به خوبی شناخته نشده است.


 به گزارش آژانس خبر یچاپ و بسته بندی ایران، غلامحسین طاهری گفت: صنعت چاپ یکی از مهمترین صنایع در دنیا به حساب می آید اما درکشورما، این صنعت به خوبی شناخته شده نیست و با توجه به اینکه کشورمان، پیشینه خوبی دراین صنعت دارد اما متاسفانه مورد غفلت قرار گرفته شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه این صنعت باید مورد حمایت بیشتری قرار بگیرد به باشگاه خبرنگاران اظهار کرد: متاسفانه چاپخانه ها از امکانات خوبی برخوردار نیستند و به ناچار کالاهای مورد نیاز خود را باید از خارج از کشور تامین کنند.

این کارشناس اقتصادی در ادامه با بیان اینکه تامین اعتبارات مالی کمی، به این صنعت اختصاص داده شده یادآورشد: صنعت چاپ آنطور که باید مورد حمایت قرار نگرفته و قوانین مالیاتی درخصوص این صنعت باید مورد حمایت بیشتری قرار گیرد.

طاهری در ادامه عنوان کرد: در سال های اخیر باتوجه به پیشرفت تکنولوژی حضور جدی در این صنعت نداشتیم چرا که مسئولین نسبت به صنعت چاپ جدی نبودند.

این کارشناس اقتصاد بین الملل در پاسخ به این پرسش که درخصوص رقابت با صنعت چاپ با دیگر کشورها چه اقداماتی را می توان انجام داد اظهار کرد: این صنعت علاوه بر بازسازی و نوسازی به نیروهای دانشجو و پژوهشگر نیاز دارد تا بتواند این صنعت را رونق دهند زیرا از عوامل موثر در بهبود و رونق این صنعت به شمار می آید.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه