PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

ویترین تخصصی چاپ در ارشاد آذربایجان‌‌‌ غربی راه‌اندازی شد!!!

اینکه دفترامور چاپ ونشر وزارت ارشاد مدیرکل به خود بسیار دیده یک حقیقت بدون انکار است و اینکه هر مدیرکلی سیاست خاص خود را دارد هم حقیقتی دیگر. چندی است که سیاست ویترین سازی در وزارت ارشاد و شهرستانها رواج یافته است.


به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، ویترین تخصصی چاپ و نشر با هدف آشنایی مراجعه کنندگان به اداره کل با صنعت چاپ استان پیش از ظهر چهارشنبه در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد آذربایجان‌غربی نصب و راه‌اندازی شد.
مهر نوشت، با راه اندازی این ویترین ضمن آشنایی بیشتر مراجعان با توانمندی‌های صنعت چاپ استان و جلب توجه مدیران چاپخانه‌ها و صنایع وابسته به تولید آثار فاخر و با کیفیت محصولات چاپی آثار تولیدی نیز به نمایش در می آید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد آذربایجان‌‌‌ غربی در آیین راه اندازی این ویترین اظهار داشت: این مجموعه شامل گزیده آثار مدیران واحدهای چاپی فعال در سطح استان است که به منظور آشنایی بیشتر با صنعت چاپ استان ارسال و به نمایش گذاشته شده است.

حجت‌الاسلام محمدباقر کریمی گفت: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را در انواع روش‌های چاپی از جمله روتو گراور، بالشتکی، دیجیتال، لترپرس و صحافی و چاپ بسته بندی به اداره کل ارشاد آذربایجان‌ غربی ارسال کنند.

وی با اشاره به سایر موارد قابل ارسال اظهارداشت: مدیران واحدهای چاپی می‌توانند تولیدات چاپی به روش‌های خاص و آثار مربوط به عملیات پس از چاپ که شامل برجسته کاری، سلفون، قالب و لیزی می‌شود را نیز در دو نمونه ارسال کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان آذربایجان‌ غربی تعداد شاغلان در صنعت چاپ استان آذربایجان‌ غربی را ۶۵۰ نفر نفر اعلام کردو اظهارداشت: در حال حاضر ۸۰ واحد چاپ افست، ۱۲۰ واحد چاپ دیجیتال، ۳۵ واحد اسکرین، ۱۵ واحد لیتوگرافی و ۶ واحد صحافی در استان فعال هستند.

حجت الاسلام کریمی با بیان اینکه ۲۹۲ واحد حقیقی و ۶۳ واحد حقوقی در زمینه فعالیت‌های صنعت چاپ و کانون‌های تبلیغاتی استان آذربایجان‌غربی فعالیت می‌کنند افزود: تعداد مجموعه‌های چاپ افست در آذربایجان‌غربی ۱۵۴ مورد بوده که ۵۱ مورد آن غیر فعال و ۴۶ مورد نیز به تازگی تقاضای صدور مجوز داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه وجود اتحادیه فرصتی برای صنعت چاپ آذربایجان‌غربی محسوب می‌شود عنوان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در نظر دارد با پررنگ شدن نقش اتحادیه در صصنعت چاپ و کانون‌های تبلیغاتی استان برای تقویت و انسجام هردو گام‌های مفیدی بر دارد.
حال باید دید سیاست ویترین سازی در دفتر امور چاپ نشر وزارت فرهنتگ و ارشاد اسلامی به همراه استانها چه کمکی به صنعت چاپ کشور خواهد کرد.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه