PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

نگاهی به امولوسيون در پروسه چاپ

امولسیون نتیجه ادغام دو مایع است که کشش سطحی آنها به قدری زیاد است که از مخلوط آنها جلوگیری می کند که منجر به پراکنده شدن یک مایع بصورت قطرات در مایع دیگری می شود.

آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، مایع رطوبت زا بواسطه زینک و نوردهای مرکب روز زینک به مرکبدان منتقل شده و با مرکب امولسیون می شود.

در حالت یک امولسیون تثبیت شده ، درصد آب حدود 20 تا 25٪ است.این حالت برای یک چاپ افست نیاز است و نباید آنرا با امولسیفیکیشن اشتباه گرفت.

یک امولسیون با ثبات سریعاً بعد از شروع چاپ ایجاد می شود و تا موازنه آب / مرکب با حداقل زمان تثبیت خواهد شد.باید توجه داشت که بدون یک امولسیون با ثبات چاپ افست وجود ندارد.

مرکبهای افست در پذیرش محلول رطوبت زا ویژگی های متفاوتی دارند. قابلیت پذیرش محلول رطوبت زا تا 30٪ طبیعی است.

در صورتی که میزان محلول رطوبت زا زیاد باشد دو حالت اتفاق می افتد. بدین ترتیب که یا محلول آب تمایل بیشتری نسبت به ورود به مرکب دارد و یا ترامها وارد محیط آب می شود.

در این حالت مرکب خاصیت جدا پذیری خود را از دست می دهد و مخلوطی از آب و مرکب در مرکب دان ایجاد می شود که باعث به وجود آمدن یک امولسیون بی ثبات می شود.

بدین ترتیب پیشنهاد می شود جهت جلوگیری از چنین شرایطی ٰ‌در هنگام شروع کارچاپی، میزان آب ورودی به میزان لازم به همراه مرکب مناسب صورت پذیرد.

همچنین کنترل PH محلول رطوبت زا نیز بسیار حائز اهمیت است.

چاپ افست به موارد ذیل مرتبط می شود

کشش سطحی مرکب

کشش سطحی محلول رطوبت زا

کشش بین سطحی مرکب / آب

کشش رطوبت دهی مرکب / تصویر

کشش رطوبت دهی آب / فضای بدون تصویر

کشش رطوبت دهی مرکب / فضای بدون تصویر

کشش رطوبت دهی آب / تصویر

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه