PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

برخورد با چاپ و توزیع تقویم و سررسید بدون مجوز

مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان تهران گفت: مانع توزیع هرگونه تقویمی که بدون مجوز چاپ شده باشد، خواهیم شد.

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران،برزین ضرغامی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران به مهر گفت: بر اساس بازرسی و گزارش‌های رسیده، تقویم‌هایی در سطح شهر در حال توزیع است که از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران مجوز دریافت نکرده‌اند. این اقدام مراکز چاپی اعم از چاپخانه، لیتوگرافی‌ها و صحافی تخلف بوده و با براساس قوانین موجود با آن برخورد می‌شود.

ضرغامی افزود: طی دستور مقام عالی وزارت (علی جنتی) صدور مجوز هرنوع تقویم توسط متقاضیان حقیقی یا حقوقی صرفاً از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران صورت می‌گیرد و از تاریخ اعلام این موضوع با توزیع هرگونه تقویم بدون مجوز و حتی چاپ شده برخورد قانونی می‌شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان تهران ادامه داد: تمامی مراکز چاپی می‌بایست پای‌بند به قوانین ابلاغی باشند و در غیر این‌صورت و ادامه تخلف براساس قوانین ضمن معرفی این مراکز به افکار عمومی، جهت رسیدگی به تخلف آنها، به مراجع ذیصلاح معرفی می‌شوند.

از سوی دیگر زمان انتشار رسمی تقویم توسط شورای فرهنگ عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد و مراحل صدور مجوز از نکاتی است که همواره مورد نقد چاپخانه داران و فروشندگان این محصول بوده است.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه