PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

تعداد چاپخانه‌های سمنان به ۷۴ چاپخانه افزایش می‌یابد

معاون اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از وجود بیش از ۷۰ چاپخانه فعال در این استان خبر داد و گفت: تعداد چاپخانه‌های سمنان به ۷۴ چاپخانه افزایش می‌یابد.

 

به گزارش  آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، سیما رجبی امروز در کمیسیون صدور مجوز این اداره‌کل، از درخواست پنج متقاضی برای راه‌اندازی 5چاپخانه جدید خبر داد و  اظهار داشت: پرونده چهار نفر از متقاضیان راه‌اندازی چاپخانه‌های جدید در این استان برای اخذ مجوز به کمیسیون تخصصی ارجاع داده شد.

وی با اشاره به لزوم توسعه صنعت چاپ و نشر در این استان، ادامه داد: با راه‌اندازی این چابخانه‌ها شمار چاپخانه‌های این استان به 74 چاپخانه افزایش می‌یابد.

معاون فرهنگی هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از بررسی 16 فقره پرونده متقاضیان در کمیسیون صدور مجوز این اداره کل در خصوص ایجاد چاپخانه، آموزشگاه‌های آزاد هنری و مؤسسه‌های فرهنگی هنری خبر داد و افزود: 12 فقره از پرونده‌های ارایه‌شده به این کمیسیون مربوط به آموزشگاه‌های آزاد هنری و موسسه‌های فرهنگی هنری جدید در این استان است.

وی از بررسی 8 پرونده تأسیس آموزشگاه‌های آزاد هنری خبر داد و گفت: 5 پرونده از درخواست‌های متقاضیان برای ایجاد آموزشگاه آزاد هنری و سه مورد دیگر مربوط به تمدید مجوز آموزشگاه آزاد هنری در این استان بوده است.

رجبی، با اشاره به نقش و  اهمیت موسسه‌های فرهنگی هنری در ایجاد نشاط اجتماعی و ارتقاء فرهنگی نسل جوان، خاطرنشان کرد: در حال حاضر افزون بر40 مؤسسه فرهنگی هنری در سطح استان سمنان فعالیت دارند.

معاون فرهنگی هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، با اشاره به جایگاه صنعت چاپ و نشر در زندگی امروز، تصریح کرد: استان سمنان از گذشته‌های دور تاکنون همواره از استان‌های پیشرو در چاپ و نشر بوده و از طرفی غنای فرهنگی مردم این استان و تعدد اهل‌قلم و شاعران و نویسندگان و همچنین مراکز دانشگاهی در این استان ایجاب می‌کند که صنعت چاپ روز به روز در این استان توسعه بیابد.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه