PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

بیانیه دبیر اتحادیه چاپخانه داران تهران در ارتباط با مالیات ارزش افزوده

بابک عابدین دبیر اتحادیه چاپخانه داران تهران در ارتباط محاسبه غیر منطقی مالیات ارزش افزوده در فضای مجازی بیانیه ای برای همیاری اعضا در پیگیری و رفع این موضوع صادر کرد.


به گزارش آژآنس خبری چاپ و بسته بندی ایران، در این بیانه آمده است:
با درود فراوان به یاران و همكاران گرامی
مأمورین مالیاتی سازمان مالیات بر ارزش افزوده اقدام به رسیدگی پرونده های چاپخانه داران محترم از سال ١٣٨٩ الی ١٣٩٢ نموده اند.
طی سالهای گذشته پس از تقدیم اظهار نامه و پرداخت مالیات بر درآمد، سازمان مالیاتی واحد های صنفی را از توافق خارج نموده و مبالغ بیشتری بابت مالیت مطالبه كرده، كه متاسفانه در اكثر موارد چاپخانه داران هم به اجبار تقبل نموده اند.
در حال حاضر طی اطلاع رسانی تعداد كثیری از همكاران متوجه شدیم كه اداره مالیات بر ارزش افزوده بصورت نا عادلانه و بدون ارایه استدلات منطقی، اقدام به جریمه كردن همكاران محترم نموده است.
لازم به ذكر است هر گونه توافق واحدهای صنف چاپ با سازمان مالیاتی در مورد مالیاتهای مشاغل، فقط در زمینه میزان مالیات بوده آن هم به اجبار و نگرانی از جریمه های احتمالی و هیچ توافقی نسبت به درآمد بیشتر از مبلغ مندرج در اظهار نامه انجام نگردیده است.
لذا اقدام سازمان مالیات بر ارزش افزوده نسبت به محاسبه این عوارض از طریق مالیات پرداخت شده و بدون در نظر گرفتن در آمد اظهار شده كه طبق آن گذارش های فصلی و مالیات ارزش افزوده پرداخت گردیده است فاقد منطق و وجاهت قانونی می باشد.
در صورتی همكاران عزیز با این معضل روبرو می باشند، گروهی جهت پیگیری و اعتراض به این موضوع تشكیل دهیم.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه