PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

ضرورت ایجاد صنعت چاپ در کردستان

استاندار کردستان یکی از نیازهای استان را ایجاد صنعت چاپ خواند و خواستار حمایت ویژه وزارت ارشاد در این رابطه شد.

به گزارش آژآنس خبری چاپ و بسته بندی ایران، عبدالمحمد زاهدی در اختتامیه دومین جشنواره استانی مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری کردستان که در مجتمع فرهنگی نور سنندج برگزار شد، با بیان اینکه آگاهی نیاز و حق اساسی مردم در تمامی جوامع بشری است، گفت: توجه به تمامی ابعاد مادی و معنوی زندگی انسان نیازمند وجود آگاهی است.

وی با اشاره به اینکه در گذشته صدورمجوز نشریات یک سال و حتی بیشتر طول می کشید، عنوان کرد: خوشبختانه این روند در دولت یازدهم با تدابیری که اندیشیده شده اصلاح شده است و در کمترین زمان ممکن مجوز نشریات صادر می شود.

زاهدی یکی از نقاط ضعف و مشکلات موجود در استان را نبود صنعت چاپ خواند و اضافه کرد: ما می توانیم سرمایه گذار را جذب کنیم و از طریق صندوق توسعه ملی و بانک ها هم تسهیلاتی در اختیار آن قرار دهیم و در این زمینه به حمایت بیشتر وزارت ارشاد نیازداریم.

وی بیان کرد: برای اینکه رسانه در کردستان توسعه پیدا کند حتما باید صنعت چاپ در این استان شکل گیرد و امیدواریم این مهم با حمایت های وزارت ارشاد محقق شود.

وی عنوان کرد: از دیگر مسائلی که باید مورد توجه قرار گیرد برقراری مراودات رسانه ای ما بین کردستان با کشورعراق به مرکزیت سنندج است.

استاندار کردستان ادامه داد: در نتیجه برقراری این مراودات می توان اقدام به برگزاری کارگاه های آموزشی و بهره مندی از تجربیات و دانش دو طرف کرد.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه