PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

چاپخانه‌های اصفهان یکی پس از دیگری تعطیل می‌شود

نایب‌رییس اتحادیه چاپخانه‌داران اصفهان گفت: در حال حاضر ۱۰درصد از چاپخانه‌‌های اصفهان تعطیل شدند و مابقی در آستانه تعطیلی هستند و اگر دولت فکری به حال وضعیت چاپخانه‌داران نکند به‌زودی این شغل با بحران جدی‌تری مواجه می‌شود.

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، رضا کیوان‌فر پیرامون وضعیت چاپخانه‌‌داران اصفهان به تسنیم اظهار داشت: در حال حاضر بسیاری از چاپخانه‌های اصفهان در رکود به سر می‌برند.

وی افزود: طبقه نخست چاپخانه‌داران به دلیل سرمایه‌های 10 میلیارد تومانی مجبور هستند با این شرایط ایجاد شده، کنار بیایند و همچنان مشغول به کار هستند.

نایب‌رییس اتحادیه چاپخانه‌داران اصفهان گفت: طبقه دوم نیز با توجه به سرمایه‌‌گذاری‌های انجام شده، مطابق درآمد آنها نیست و طبقه سوم که شامل مغازه‌های خدمات فنی و فتوکپی‌ است نیز با رکود کامل روبرو شده‌اند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 10 درصد از چاپخانه‌‌های اصفهان تعطیل شدند و مابقی در آستانه تعطیلی هستند، تصریح کرد: در حال حاضر دارایی برای اخذ مالیات فشارهای زیادی را بر چاپخانه‌داران وارد می‌کند و چاپخانه‌داران به دلیل عدم توانایی پرداخت مالیات مجبور به فروش و یا اجاره مغازه‌های خود شدند.

کیوان‌فر با بیان اینکه در حال حاضر اکثر چاپخانه‌‌های اصفهان در آستانه تعطیلی هستند، افزود: اگر دولت فکری به حال وضعیت چاپخانه‌داران نکند به‌زودی این شغل با بحران جدی‌تری مواجه می‌شود.

وی بیان کرد: باید ارزش‌افزوده، مالیات از سوی دولت کنترل شود زیرا مالیات بار سنگینی را برای چاپخانه‌داران ایجاد کرده است.

نایب‌رییس اتحادیه چاپخانه‌داران اصفهان پیرامون وضعیت بازار کاغذ در اصفهان گفت: در حال حاضر کاغذ با دلار 3600 تومان به فروش می‌رسد و فعلاً مشکلی در این زمینه نداریم.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه