PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

چه کسی باید پیگیر مشکلات مالیات چاپخانه داران باشد؟

یک ماشین ملخی و یک ماشین جی تی او مالیات45 میلیون، دو ماشین ملخی با مالیات 102 میلیون تنها بخشی از گفتهای یک مدیر چاپخانه است که با توجه به افزایش 18 درصدی مالیات و محاسبه قیمت مالیات بر ارزش افزوده بر اساس این موضوع مخاطرات چاپخانه داری را به بالاترین حد خود می رساند.

 

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، بهمن پورمند رییس پیشین اتحادیه چاپخانه داران نیز به خبرگزاری ایلنا گفت:بدون کارشناسی در حوزه‌ی مالیات و ارزش افزوده هر مبلغی را خودشان صلاح بدانند به چاپخانه‌دار اعلام می‌کنند. این مسئله نه تنها در سال 94 بلکه در صورت عدم اصلاح حتی در سال آینده و حتی بعدتر نیز اثر مخرب خود را بر صنعت چاپ افزایش می‌دهد.

خرداد ماه امسال صدها چاپخانه دار تهرانی به این امید پای صندوقهای رای و انتخابات اتحادیه آمدند که مشکلات از این دست کاهش و به مرور از بین برود، اما با توجه به اتفاقات روی داده نه تنها مشکلات کاهش نیافته بلکه پایان اسفند ماه امسال آخرین مهلت پرداخت مالیتهای سنگین و ناعادلانه چاپخانه داران تهرانی خواهد بود.

دیشب رییس فدراسیون فوتبال در برنامه پرمخاطب نود مقابله میلیونها بیننده تلویزیون پاسخگوی عملکرد خود بود، اما متاسفانه رییس اتحادیه چاپخانه داران تهران هنوز در ارتباط با معضلات و مشکلات اعضا پاسخی به اذهان عمومی نداده است.

و این سوال بین چاپخانه داران تهرانی که بخش عمده ای از آنان با ورشکستگی و خروج از کار چاپ دست به گربیانند مطرح است که چه کسی باید پیگیر مسایلی چون مالیات چاپخانه داران باشد؟ و اتحادیه چاپخانه داران چه نقشی و جایگاهی دارد؟

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه