PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

تفاهم‌نامه مهرهای امنیتی و ضدجعل با اتحادیه لیتوگراف تهران

تفاهم‌نامه طرح ساماندهی و تخصیص كد رهگیری مهرهای كشور بین مركز جامع مهرهای امنیتی و ضد جعل ایران و اتحادیه سازندگان كلیشه و لیتوگراف مهر و پلاك ،چاپ رقمی و چاپ اسكرین به امضا رسید .

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، دكتر علیرضا عشوری‌ رئیس مركز رشد واحدهای فناور سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران در نشست صبح امروز امضای تفاهم‌نامه گفت: اتحادیه سازندگان كلیشه و لیتوگراف مهر و پلاك یكی از شركت‌های مستقر مركز رشد واحدهای فناور است كه موفق به ساخت مهرهای امنیتی و ضد جعل برای اولین بار در ایران شده‌است.

وی با معرفی عملكرد مركز رشد واحدهای فناور گفت: اغلب مدیران مستقر در این مركز از جوانان كارآفرین كشور هستند كه می‌توانند با تعامل با دیگر مراكز كشور به معرفی دستاوردهای خود بپردازند.

رئیس مركز رشد واحدهای فناور افزود: یكی از این شركت‌ها كه در زمینة ساخت مهرهای امنیتی فعالیت‌ دارد در حال حاضر در یكی از مراكز رشد سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران مستقر است كه موفق به ساخت مهرهای ضدجعلی شده‌است كه می‌تواند مشكلات جعل در كشور را ساماندهی كند.

مهندس جودی مدیر عامل مركز جامع مهرهای امنیتی و مخترع این طرح گفت: این مركز از اواسط امسال شروع به فعالیت كرد و با محوریت مهرهای امنیتی و رمزدار كار خود را ادامه دادو در این مركز مخترعین و صاحبان عقیده گرد هم آمدند تا از بروز جعل در كشور جلوگیری كنند.

وی افزود: طریقه ساخت و تولید این مهرها به نحوی است كه قابلیت‌های امنیتی اسكناس و اوراق بهادار را در قالب یك دستگاه مهر گنجانده شده‌است.

جودی از زمان اجرای طرح مهرهای امنیتی خبر داد و گفت: از ابتدای خرداد 95 تمامی مغازه‌های مهر و پلاك‌سازی كشور ملزم به دریافت كد رهگیری و سند مالكیت مهر از مركز هستند و اگر مهری از اول خرداد 95 فاقد كد رهگیری باشد از اعتبار ساقط است.
پایان خبر

لازم به ذكر است بعد از تاریخ فوق عملا واحدهای فاقد پروانه كسب اجازه و امكان ساخت مهر را ندارند

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه