PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

نگاهی به دو گروه ائتلاف و اتحاد در سالی که گذشت

سال گذشته دو انتخابات سرنوشت ساز در صنعت چاپ پایتخت برگزار شد. انتخاباتی که برای اتحادیه و تعاونی منفعل چاپخانه داران تهران خبر از حضور جوانان تحصیلکرده در قالب گروهی با نام ائتلاف برای آینده صنعت چاپ در برداشت.

 آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، جبهه بندی انتخابات از سوی گروهی که لقب نواندیشان را یدک می کشید از اسفند سال 1393 با برگزاری همایش های قریب والوقوع در اسفند ماه آغاز شد و بازار انتخابات را گرم کرد.

بلافاصله بعد از تعطیلات عید گروه های مجازی نواندیشان با پیام تبریک بهمن پورمند رییس آن دوره اتحادیه آغاز بکار کرد و نواندیشان لباس رزم پوشیدند.

از سوی دیگر گروهی با نام ائتلاف برای آینده صنعت چاپ بدون ارایه اسامی اعضا آرام آرام شکل گرفت تا بازار رقابت انتخاباتی رنگ و بوی بیشتروبهتری به خود بگیرد.

در این میان اختلاف شدیدی بنام تداخل صنفی به بالاترین حد خود رسیده بود و بی شک نقشی در شعارهای انتخاباتی هر دو گروه داشت.

 نو اندیشان در یک چرخش180درجه ای به اتحاد تغییر نام داد، نامی که نهایتا یک اسم باقی ماند و اتحاد در انتخابات بعدی یکی از فرزندان خود را خورد و  احتمالا آماده بلع باقیمانده است.

گروه ائتلاف برای آینده صنعت چاپ خبر از صلح و همکاری متقابل به چاپخانه داران می داد و گروه موسوم به اتحاد در شعار و در عمل بر طبل جنگ با اتحادیه های همگن می کوفت تا نهایتا کار با پلمپ سه چاپخانه به تلخی تمام پایان یافت.

انتخابات اتحادیه نهایتا هیات مدیره سه بر دو را معرفی کرد تا ادامه اختلاف نظرها به هیات مدیره اتحادیه چاپخانه داران تهران واگذار شود.اتحادیه ای که اسفند ماه 1393 پرتاب بشقاب و چاقو در جلسه هیات مدیره را تجربه کرده بود.

اما انتخابات تعاونی چاپخانه داران دومین اننتخابات مهم بود. گروه موسوم به اتحاد ترکیب کامل خورد را برای هیات مدیره معرفی کرد و با جمع آرای قدرتمند وکالتها بر سیطره حاکمیت خود مهر تایید کوفت، اما چندی نگذشت که یکی از فرزندان اتحاد یعنی بهمن پورمند از هیات مدیره کنار گذاشته شد و اتحاد اولین فرزند خود را خورد!

ائتلاف پس از انتخابات ها یکی دو نشست برگزار کرده و در فضای مجازی نیز کم و بیش فعال است اما گروه موسوم به اتحاد در سکوت محض بسر می برد و شاید تا انتخابات بعد این سکوت ادامه یابد.

این میان 300 چاپخانه به گفته رییس کنونی اتحادیه چاپخانه دارن تهران استاد علینقی - که اتفاقا از گروه موسوم به اتحاد کاندیدا شده بود- تعطیل شده اند و روند نزولی برای اعضای این اتحادیه متاسفانه ادامه دارد.

حال با تغییر سیاست ها مالیاتی باید سال 95 را به نظاره نشست و تنها امیدوار بود که روند به نفع صنعت چاپ رقم بخورد.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه