PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

تدبیر و دور اندیشی برای سودآوری نظریه صنعتی شدن

در دوران پسابرجام به سرمایه‌گذاری خارجی صنعت چاپ دیجیتال نیاز داریم به صورتی که فناوری وارد کشور شود تا با این اقدام ضمن اشتغالزایی بستری برای رونق و تولید دستگاه‌های دیجیتالی ایجاد شود.
به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، رییس اتحادیه صادر کنندگان صنعت چاپ ایران معتقد است باید این تفکر را که هر محصولی باید در کشورمان تولید شود، تغییر دهیم.
بابک عابدین در این رابطه به روزنامه صمت گفت: باید بسنجیم منابع اولیه‌ای که برای تولید یک دستگاه صرف می‌شود ارزش تولید آن را دارد یا خیر؟
لزومی ندارد زمانی که یک کشور مشابه با توجه به منابعی که برای تولید یک دستگاه دارد و می‌تواند با هزینه کمتر آن را تولید کند ما هم در کشور این دستگاه را با هزینه تمام‌شده بالا تولید کنیم.
 در حالی که می‌توانیم آن دستگاه را از آن کشور تهیه کنیم و به ارزش افزوده‌ای مناسب دست یابیم و سود ببریم. به عنوان نمونه، کشورهایی همچون کره و چین می‌توانند با قیمت‌های بسیار پایین دستگاه‌های چاپ دیجیتال را تولید کنند، اما ما برای تولید این دستگاه‌ها به فناوری بالایی نیاز داریم و از طرفی تولید این دستگاه‌ها با وام‌های ۲۴درصد امکان‌پذیر نیست. از این‌رو در مسیر صنعتی شدن باید در بسترهایی سرمایه‌گذاری کنیم که به صرفه باشد.
عابدین افزود: ممکن است امکان تولید برخی ماشین‌آلات چاپ دیجیتال را در کشور نداشته باشیم، اما باید به یاد داشته باشیم که برندهای معتبر در تولید دستگاه‌های چاپ دیجیتال نیز قطعات خود را از کشورهایی همچون چین تهیه و در کشور خود مونتاژ می‌کنند. به عبارتی تمامی قطعات و روند تولید در کشور صاحب برند انجام نمی‌شود.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه