PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

اعتراض اتحادیه چاپ کردستان بر مالیات بر ارزش افزوده

ریيس اتحاديه چاپ و نشر كردستان در نشست با مدیران ارشاد استان گفت: سال ها پيش از كردستان عراق برای چاپ كتاب به استان كردستان رجوع مي كردند اما امروز امكانات چاپ استاني همچون سليمانيه با امكانات كشور امارات برابري مي كند.
به گزارش آژانس خبر یچاپ و بسته بند ی ایران ، فريد عزت پور كمبود امكانات صحافي و بروز نبودن آن، عدم پرداخت تسهيلات، مشكل ماليات و ارزش افزوده، عدم برگزاري كلاس ها و كارگاه هاي آموزشي از سوي ارشاد و انجام سفارشات ادارات و بانك ها در خارج از استان را از جمله مشكلات صنعت چاپ و نشر كردستان دانست.
وي افزود: بيمه تامين اجتماعي شامل كارگاه هاي بالاي پنج نفر نمي شود و اين موجب تعديل كارگران يا عدم توسعه چاپخانه ها مي شود.
عزت پور با بيان اينكه ماليات ها روز افزون در حال افزايش است و به طور سليقه اي برآورد مي شود، ادامه داد: تنها براي يكي از چاپخانه هاي سنندج 250 ميليون ريال ماليات بروآرد شد.
وي گفت: اسناد و مدارك براي چنين گردش مالي را ارائه كنند تا چاپخانه ها گردن از مو باريكتر اقدام به پرداخت ماليات ها كنند.
عزت پور افزود: ما پيشنهاد مي كنيم اداره ماليات خود چاپخانه ها را در اختيار بگيرد و از درآمد آن به ما حقوق بدهند و حاضريم اين كار را به طور قانوني و ثبت در دفاتر عملي كنيم.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه