PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

چاپگر چهاربعدی آغازی بر حرکت نوین دیجیتالی هایدلبرگ

چاپگر چهاربعدی هایدلبرگ با امکان چاپ چهار رنگ، آغازگر روندی جدیدی در صنعت چاپ و تولیدات این شرکت صاحب نام است.
به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، محصول جدید هایدلبرگJetmaster Dimension 250 یک دستگاه جوهرافشان روباتیک است که با بهره‌گیری از اشعه UV می‌تواند تصاویر رنگی را بطور مستقیم روی اشیاء جامدی با حداکثر قطر 250 میلی‌متر چاپ کند. تمامی مراحل عملکرد این پرینتر بطور کاملا خودکار انجام می‌شوند و همین مسئله نیز کاربرد آن در بازار تجاری و صنعتی را امکان‌پذیر کرده است.
پرینتر جت‌مستر دایمنشن 250 هایدلبرگ، اولین‌بار در سال 2014 معرفی شد، اما تنها قادر به چاپ سیاه و سفید بود. حال نسخه جدید قادر به چاپ چهار رنگ است و اولین نمایش کاربردی آن نیز در یکی از فروشگاه‌های خرده‌فروشی شهر هایدلبرگ انجام شد. این فروشگاه با بهره‌گیری از پرینتر چهاربعدی هایدلبرگ توانست بسته‌بندی استوانه‌ای یکی از محصولات را بطور اختصاصی به چاپ برساند.
جیسون اولیور معاون چاپ دیجیتال هایدلبرگ در این خصوص به هفته‌نامه «پرینت» گفت: این پرینتر همه صنایع و همه محصولاتی که نیازمند چاپ هستند را هدف‌گیری کرده است. این یک پرینتر اشیاء است که ما آن را پرینتر چهاربعدی می‌نامیم. زیرا ما بعدی دیگری را نیز به اشیاء سه بعدی اضافه می‌کنیم که آن بعد، همان بعد دکوراسیون است.
به گفته وی هایدلبرگ امیدوار است که تولیدکنندگان بزرگ کالاهای مصرفی و تامین‌کنندگان از جمله مشتریان عمده این پرینتر باشند.

 اما این پرینتر چگونه کار می‌کند؟ هسته اصلی Jetmaster Dimension 250 یک هولدر رباتیک چهار محوره است که اشیاء سه بعدی را دریافت می‌کند و سپس در حالی که عملکرد هدهای جوهرافشان چهاررنگ آن آغاز می‌شود، هولدر نیز شروع به چرخاندن شی می‌کند. هدهای این دستگاه نیز، هدهای زار 1002 هستند.
هولدرهای تعبیه شده در این پرینتر قادرند تا به سرعت خود را با شکل‌های مختلف اشیاء (توپ، استوانه و ...) تطبیق دهند. بعد از پذیرش شی، یک اسکنر لیزری به دقت شی را اسکن می‌کند و دستگاه با استفاده از تصویر اسکن شده، چگونگی چرخش و عملکرد محورهای پرینتر و در نهایت چاپ تصویر را مدیریت می‌کند. استفاده از اشعه UV نیز موجب چسبندگی جوهر به سطح اشیاء می‌شود.
نکته جالب توجه آنکه کل فرآیند چاپ این پرینتر بین 60 تا 90 ثانیه زمان می‌برد. قیمت این دستگاه نیز حدود 300 هزار یورو است.
شایان ذکر است که هایدلبرگ تا کنون حدود سه نمونه از این دستگاه را به فروش رسانده است و در نظر دارد تا یکسال دیگر، 20 نمونه دیگر از آن را نیز به مشتریان تحویل دهد.
هایدلبرگ صاحب نام ترین کمپانی تولید کننده ماشین آلات چاپ در دنیا سرمایه گذاری بزرگی در زمینه توسعه چاپ دیجیتال خود کرده است تا بازار رقابت را در نوسان جدید از دست ندهد.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه