PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

وضعیت کسب وکار صنعت چاپ در استان همدان

استان همدان چندی است که باسرمایه گذاری در صنعت چاپ گام در مسیر توسعه صنعت چاپ گذاشته است ،اما رییس اتحادیه چاپخانه داران همدان برخی نگرانی ها را در این مورد مطرح می کند.

به گزارش آژانس خبر ی چاپ و بسته بندی ایران،مهدی زرگریان رییس اتحادیه چاپخانه داران در خصوص مهمترین مشکلات صنعت چاپ استان گفت: در سال گذشته به دلیل کمبود کار و رکود بازار، این صنف در استان همدان از لحاظ نقدینگی با مشکلات عدیده ای روبرو بود .
ازآنجایی که برگشت هزینه کارهای چاپی غالبا زمانبر است، این مساله کم شدن نقدینگی چاپخانه ها را به دنبال خواهد داشت .
رییس اتحادیه چاپخانه داران همدان تاکید کرد: چاپخانه های استان از بانک ها وام های با بهره بالا گرفتند و دستگاه هایشان را به روز کرده اند ، متاسفانه با شرایط کنونی وضعیت بازار باز پرداخت این وام ها بسیار دشوار شده، بطوریکه درحال حاضر حدود 6 چاپخانه در همدان در شرف تعطیلی هستند.
وی ادامه داد : با همین استدلال اگر دولت و بانک ها وام های کم بهره برای خرید دستگاه های چاپ اختصاص ندهند، چاپخانه داران استان با مشکلاتی جدی رو به رو خواهند شد و حتی با ادامه این روند برای پرداخت حقوق کارگران خود نیز مشکل روبرو خواهند شد ضمن آنکه چک های مدت دار 5 یا 6 ماهه می دهند، ارزش افزوده نیز به تمام مشکلات این صنف اضافه شده است.
زرگریان در پایان افزود: اداره ارشاد همدان همیشه با ما همراه بوده است و هر ساله روز صنعت چاپ را با شکوه برگزار می کند اما در عوض این اداره توجه ایی به تخصص و تبحر و سابقه افراد ندارد و حتی برای کسانی که شناختی از این صنعت ندارند مجوز صادر می کند چرا که بیشتر به سرمایه گذاری اهمیت می دهند و به این نکته توجه نمی کنند که فرد سرمایه گذاری که از صنعت چاپ اطلاعاتی نداشته باشد قطعا در کارش هم به نتیجه نمی رسد.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه