PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

چاپخانه داران در کدام گروه مودیان مالیاتی قرار گرفتند

روز گذشته اطلاعیه سازمان امور مالیاتی منتشر شد و سه گروه جدید مالیاتی را بطور کامل منتشر کرد.
به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، با توجه به بند 2 گروه اول« صاحبان کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی و بهره برداران معادن دارای جواز تأسیس و پروانه بهره برداری از وزارتخانه ذی ربط» احتمالا چاپخانه داارن به گروه اول تعلق پیدا می کنند.
اما وضعیت چاپخانه داران تهران و اعضای اتحادیه مربوطه اکنون در شرایط متفاوتی قرار گرفته است، اسفندماه سال 94گذشته گروهی از چاپخانه داران و اعضای اتحادیه چاپخانه داارن تهران پس از نگرفتن پاسخ از انی اتحادیه اقدام به انتشار طوماری کردند که به مالیات بر ارزش افزوده بصورت گروهی اعتراض نمایند و بیش از 20 اتحادیه شهرستانها و صد چاپخانه دار از آن حمایت کردند حتی این حرکت مورد حمایت دواتحادیه لیتوگراف و صحاف وتعاونی هایشان در پایتخت بود و تنها اتحادیه و تعاونی چاپخانه داران تهران بودند که نامه را امضا نکردند.
در قانون جدی در ارتباط با بند یک چه نکاتی بیان شده است:
وظیفه قانونی صاحبان مشاغل در مورد نوع دفاتر و اسناد و مدارک و روش‌های نگهداری آنها و نیز نحوه ارائه آنها برای رسیدگی و تشخیص درآمد مشمول مالیات بر حسب گروهی که مودیان در آن قرار گرفته‌اند تعیین می‌شوند. صاحبان مشاغل بر اساس مبلغ فروش کالا و خدمات طبق آخرین اظهارنامه تسلیمی یا درآمد مشمول مالیات قطعی شده (قبل از کسر معافیت) طبق آخرین برگ مالیات قطعی عملکرد سال ۱۳۹۱ و به بعد به شرح زیر گروه‌بندی می شوند.
گروه بندی صاحبان مشاغل بر اساس حجم فعالیت
گروه اول:
مجموع مبلغ فروش کالا و خدمات سال قبل یا ده برابر درآمد مشمول مالیات قطعی شده (قبل از کسر معافیت) طبق آخرین برگ مالیات قطعی عملکرد سال ۱۳۹۱ (مجموع برگ قطعی‌های اصلی و متمم) و بعد که تا تاریخ پایان دی ماه سال قبل از شروع سال مالیاتی ابلاغ شده باشد، هرکدام بیشتر از مبلغ سی میلیارد ریال باشد.
همچنین اشخاص ذیل فارغ از حجم فعالیت خود از لحاظ انجام تکالیف جزء مودیان گروه اول محسوب می‌شوند:
۱- دارندگان کارت بازرگانی (وارد کنندگان و صادر کنندگان).
۲- صاحبان کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی و بهره برداران معادن دارای جواز تأسیس و پروانه بهره برداری از وزارتخانه ذی ربط.
۳- صاحبان هتل‌های سه ستاره و بالاتر.
۴- صاحبان بیمارستان‌ها، زایشگاه‌ها، کلینیک‌های تخصصی.
۵- صاحبان مشاغل صرافی.
۶- فروشگاه‌های زنجیره ایی دارای مجوز فعالیت از وزارتخانه ذی ربط..
تکالیف مودیان گروه اول درخصوص نگهداری دفاتر ویا اسناد و مدارک
گروه اول: صاحبان مشاغلی که در گروه اول قرار می‌گیرند و کلیه اشخاص حقوقی مکلف به نگهداری دفاتر روزنامه و کل یا سایر دفاتر حسب مورد دستی یا ماشینی (مکانیزه/ الکترونیکی) متکی به اسناد و مدارک، با رعایت مقررات مندرج در ماده (۶) آیین نامه اجرایی مربوط به نوع دفاتر، اسناد و مدارک و روشهای نگهداری آنها موضوع ماده ۹۵ اصلاحی مصوب ۳۱ / ۴ / ۱۳۹۴ قانون مالیات‌های مستقیم، می‌باشند.
برای عملکرد سال ۱۳۹۴، صاحبان مشاغل باید تکالیف قانونی خود را حسب مورد بر اساس بندهای الف، ب و ج ماده ۹۵ قانون مالیات‌های مستقیم، قبل از اصلاحیه اخیر، به انجام رسانند. صاحبان محترم مشاغل حداکثر تا پایان خرداد ماه سال ۱۳۹۵ فرصت دارند تا از طریق مراجعه به درگاه عملیات الکترونیک سازمان به نشانی WWW.TAX.GOV.IR، نسبت به تنظیم و تسلیم اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال ۱۳۹۴ به ادارات امور مالیاتی، اقدام و مالیات متعلق را بر اساس نرخ ماده ۱۳۱ اصلاحی قانون، پرداخت نمایند.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه