PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

صنعت چاپ بوشهر و مشکلات دنباله دار

مدیر چاپخانه علوی بوشهر گفت: یكی از عمده مشكلات چاپخانه ها در استان بوشهر سفارش چاپ به چاپخانه های برون استانی است.
به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، سید مهدی علوی با بیان اینكه این چاپخانه از امكان چاپ كتاب در تیراژهای بالا نیز برخوردار هستیم بیان كرد: این درحالی است كه چاپخانه های استان از كیفیت كار قابل قبولی برخوردار هستند.
وی افزود: تنها تفاوت كار چاپخانه های استان با سایر چاپخانه ها شاید در قیمت باشد كه این امر نیز به دلیل در دسترس بودن امكاناتی از جمله كاغذ مورد نیاز چاپخانه های موجود در پایتخت است.
مدیر چاپخانه بشیری بوشهرگفت: بخش زیادی از فعالیتهای این چاپخانه ها برای ادارات دولتی صورت می گیرد ولی در این چند سال به دلایلی از پرداخت مطالبات خود سر باز می زنند.
صمد بشیری بیان كرد این موضوع در شرایطی رقم می خورد كه بسیاری از هزینه های جاری چاپخانه را بطور نقدی پرداخت می كنیم.
وی در ارتباط با نیاز چاپخانه های استان بوشهر به تجهیزات پیشرفته بیان كرد: خرید تجهیزات چاپخانه نیازمند اعتبار زیادی است و این بودجه بدون گرفتن تسهیلات بانكی مناسب تحقق پیدا نمی كند.
بشیری یادآور شد: خرید تنها یكی از دستگاه چاپ مورد نیاز آن هم از نوع دسته دوم بیش از یك میلیارد ریال هزینه دارد و با شرایط سخت گرفتن وام این مهم بدون كمك دولتی محقق نمی شود.
وی ادامه داد: فراهم شدن عامل انگیزشی و ترغیب كننده برای اینكه خدمات چاپ مورد نیاز هم استانی ها توسط چاپخانه های استان بوشهر انجام شود نیز گامی مهم برای رونق و تداوم فعالیت چاپخانه های یاد شده است.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه