PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

ادامه روند تعطیلی چاپخانه ها

رکود بازار، تغییر قوانین مالیاتی، عدم حمایت تشکل های صنفی، ماشین های مستهلک عواملی است که دست به دست هم داده تا چاپخانه و چاپخانه داران یکی کی از گردونه اقتصاد خارج شوند، متاسفانه این روند از پاستخت آغاز و اکنون به چاپخانه های استان اصفهان رسیده است.

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بند ی ایران، رییس اتحادیه چاپخانه‌داران اصفهان به باشگاه خبرنگاران گفت: تعطیلی واحدهای صنفی چاپخانه پس از عید ادامه داشته و شاهد تعطیلی 2 واحد از این دست ‌ بوده‌ایم.

رضا کیوان فر علت تعطیلی واحدهای صنفی را رکود موجود در بازار ،ورود کاغذ با ارز آزاد و افزایش 5 درصدی قیمت مقوا در گمرک عنوان کرد.

رییس اتحادیه چاپخانه‌داران اصفهان با بیان اینکه اخذ مالیات اساس خاصی ندارد، افزود: هرگونه که بخواهند برای واحدهای صنفی مالیات می‌نویسند و دفتر و فاکتوری هم قبول ندارند البته طی صحبت‌هایی که انجام شده قرار بر این است تا برخی از جریمه‌ها و مالیات‌ها کسر شود.

اتحادیه اصفهان در حالی طومار اعتراض به عدم محاسبه ناعادلانه مالیات بر ارزش افزوده را امضا کرد که اتحادیه و تعاونی چاپخانه داران تهران از این کار تا کنون خود داری کرده و چاپخانه های تهران بدون تکیه بر تشکل صنفی اعتراض خود را بر این روش محاسبه پیگیر هستند.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه