PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

رییس اتحادیه ازمشکلات چاپخانه داران استان قم می گوید


در حالی که نزدیک به یکسال از انتخابات اتحادیه چاپخانه داران تهران می گذرد هنوز خبری از این اتحادیه بصورت رسمی منتشر نشده است و این درحالی است که اعضا با حضور پر شور توقع دیگری از هیات مدیره داشته اند.


به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، هرچند که اتحادیه چاپخانه داران تهران خاموش است و در این خاموشی نیز متاسفانه خبر تعطیلی چاپخانه های پایتخت مداوم به گوش می رسد، اما خوشبختانه روسای اتحادیه شهرستان ها حداقل از مشکلات این صنعت در استان مربوطه خبر می دهند.
جهانگیر رضایی رییس اتحادیه چاپخانه داارن استان قم گوشه ای از مشکلات چاپخانه داران این استان را در زمان نزدیک به نمایشگاه کتاب تهران به مهر عنوان کرده است.
رییس اتحادیه چاپخانه‌داران استان قم درباره اوضاع کنونی بازار چاپ و نشر در استان قم می‌گوید: در سال ۸۸ با حذف یارانه کاغذ و کاهش تقاضای مردم نسبت به خرید کتاب بازار چاپ و نشر دچار رکود شد.
وی ادامه داد: علاوه بر حذف یارانه کاغذ، مالیات و ارزش افزوده، گرانی مواد اولیه و غیره در رکود بازار چاپ و نشر تأثیر بسزایی داشته است.
رییس اتحادیه چاپخانه‌داران استان قم بیان کرد: کتاب مورد تقاضای مستقیم و غریزه‌ای مردم نیست و بحثی فرهنگی است که با توجه به گرانی کتاب، مردم در سبد خانوار خود قرار نمی‌دهند.
رضایی عنوان کرد: تسهیلاتی که درصد سود بالایی دارد گردش مالی صنعت چاپ و نشر را فلج کرده است، همچنین تقاضای مردم نسبت به کتاب نیز کم است و در اولویت سبد کالای آن‌ها نیست.
وی با بیان اینکه تولید کتاب‌های مذهبی و شیعی توسط چاپ و نشر قم صورت می‌گیرد، افزود: شناسنامه چاپ و نشر قم در جهان تشیع اعتبار خاصی دارد و این استان حرف اول را در تولید کتاب شیعی در کشور می‌زند.
رییس اتحادیه چاپخانه‌داران استان قم بیان کرد: چنانچه توزیع کتاب میان مردم آسان و مشوق‌هایی برای بالا رفتن تمایل به خرید کتاب وجود داشته باشد می‌تواند سودآوری خود را در جامعه و همچنین در حوزه چاپ و نشر نشان دهد.
وی در خصوص موانع رونق بازار نشر افزود: متأسفانه تقاضا نسبت به دریافت کتاب کم است، حوزه چاپ و نشر برای فعالیت خود نیازمند قوی کردن گردش مالی است که با توجه به تسهیلات گران قیمت این امر امکان‌پذیر نیست.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه