PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

رفتار مسئولین با قبل از انتخابات تفاوت فراوانی کرده/ منیت مسئولین جلوی رشد صنعت چاپ را گرفته

یکی از منحصربفرد ترین گروه های فضای مجازی را باید گروه علمی تخصصی صنعت چاپ نام برد که به مدیریت مهندس رضا عقیلی تشکیل و ادامه فعالیت می دهد بر شمرد.
به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، این گروه فضای مجازی با برگزاری همایش های اینترنتی بی شک نوآورترین فعالیت آموزشی در صنعت چاپ را رقم زده و به این پرچمداری نیز ادامه می دهد.
شب گذشته در یک همایش با مشكل نداشتن علم كافی جهت نگهداری ماشین الات مرتبط با صنعت چاپ اغاز شد، معضلی كه سرمایه گذارآن این صنعت همواره و بیشتر و بیشتر با آن مواجه هستند.
رضا عقیلی، فرهاد عماد و مهندس شهریاری در این رابطه به بحث و تبادل نظر پرداختند.
رضا عقیلی کارشناس صنعت چاپ در ارتباط با این مشکل معتقد است: علت این دست از مشکلات نبود كلاسهای اموزشی مناسب و دراز مدت برای پرورش اپراتور است.
نبود اطلاعات فنی كافی جهت نگهداری و حفظ ماشینهای امروزی لطمه بزرگی به این صنعت و سرمایه گذاری در این بخش زده است كه برای رفع آن مسؤلین مرتبط هیچگونه اقدامی در این راستا تا امروز ننموده اند.
در كشورمان اپراتورهای دلسوز بسیار داریم ! ولی كلاسهای آموزش برای ماشینهای مدرن با اخذ مدرك دوره برگزار نمی شود.
به پیكره این صنعت مدام لطمه وارد می شود چون مسؤلین كارشناسان واقعی را حتی به عنوان مشاور هم قبول ندارند.
مسؤلینی كه قبل از انتخابات بسیار مهربان ،افتاده و دلسوز این صنف خود را نشان می دهند و بعداز انتخابشآن حتی جواب سلام هم نمی دهند!
سوال اینجاست که با چه جرأت و امیدی می بایستی در این صنف سرمایه گذاری كند ؟ با توجه به اینكه دستگاهها هرساله پیشرفته تر و پیچیده تر و حساستر می شوندچه باید كرد ؟ بهتر نیست از راه و روش كشورهای سازنده استفاده كنیم ؟
زمانی می توانیم از نگرش سنتی بیرون بیاییم كه مسؤلین ما سنت گرا نباشند و به تحصیل كرده ها بها بدهند
منیت مسؤلین باعث شده تا این صنف و صنعت رشد كافی را طی چند دهه گذشته نداشته باشد
كدام یك از مسؤلین فعلی سنت گرا چنین چیزی را می پذیرد.


سرنوشت دستگاه های چاپ وارد شده به اسم آموزش ، چه شد؟!

اکبر شهریاری دراین رابطه گفت: کمبود دیدگاه و آموزش علمی و پایه ای بشدت محسوس بوده و گاه برای یک آموزش نکته اپراتوری باید از یک شهر به شهر دیگر سفر کرد که هزینه های بسیاری در بر دارد.
فقر علمی شامل: ایمنی،حوادث،بازده، تاثیر در تولید و درآمد و اقتصاد و نهایتا در جازدن می شود .متاسفانه علیرغم همه این ها ، نوعی بی توجهی و بی برنامگی نیز وجود دارد.
با پنج درصد اطلاعات نسبی برای ۹۵ درصد بقیه تصمیم گرفتند،هنوز طریقه رفتار و عملکرد یک نورد را بخوبی و اصولی نمی دانیم. هر سال هزینه هایی می کنیم که قابل پیشگیری است،ایمنی را موردی تشریفاتی میدانیم!
هنگامی که استهلاک زود رس و تعمیرات زود رس پیش می آید ، یعنی عدم تولید و عدم درآمد زایی و بعبارتی هزینه خود خواسته در زمانی نادرست.
متاسفانه ازکلاس های سرویس و نگهداری چاپ که استقبال نکردند، ترجمه هاو تجربیات را هم که مورد بی مهری واقع شدند، در خود دانشکده هم توجه کافی نداشتند.
اکنون در معدود دانشگاه های این صنعت کارگاه آموزشی ندارند ،چقدر بازدید؟دستگاه ها و ماشین آلات درحال زنگار بستنند.
دانشگاه چاپ در دانشگاه هنر منحل شد، سرنوشت دستگاه های چاپ وارد شده به اسم آموزش ، چه شد؟!
قطعات چینی ، مدیریت نادرست، واردات بدون نیاز سنجی ، اپراتور اموزش ندیده ، عدم توان صادرات ، ورود دفتر مشق عراقی !همه می ترسنداز این هم بدتر شود ، دیگر چه باید بشود که نشده ؟


مدیر نابلد كاركنان نابلد خواهد داشت و مردم نابلد می خواهد


فرهاد عماد فعال حوزه پیش از چاپ از دیگر شرکت کنندگان در این همایش فضای مجازی بود، وی در این رابطه گفت:پیش نیاز قطعی توسعه علم است بدون آن و یا با كمبودش كسر پیشرفت را حادث می گردد.
فقر علمی موضوعی كلی است و منحصر به صنف نیست عملیات غیر علمی و بدون دانش هرز رفت زمان و سرمایه را پیامد دارد.
مدیر نابلد كاركنان نابلد خواهد داشت و مردم نابلد می خواهد و به تبع آن نابودی منابع ، موضوعی كه اهم مشكلات كشور از آن ناشی می شود ، ممكن است ناخواسته باشد، اما بیشتر نمیداند پایه تاسف آورش آنست كه مدیران بار مسئولیت را بر دوش خود می گذارند و همه را بدبخت می كنند.

جامعه ای كه عالمش را قدر نداند قطعا فقر فرهنگی و علمی دارد؛تقریبا ده سال است هر جا كه صحبت از چاره كار شده است گفته ایم آموزش آموزش آموزش ...
مشكل فقط زیرساختها نیستند اهم مشكل در اجرا است ،تا مدتها پیش دانشكده چاپ وجود خارجی نداشت امروز هست، اما اغلب فارغ التحصیلان نالانند از اینكه مطلب زیادی فرا نگرفته اند جامعه صنفی پذیرای آنان نیست.

یكی از راهكارها گذر از نگرش سنتی و تجربه گرایی صِرف است، باید در مراجع تصمیم گیری نهادینه شود میزان باید تحصیلات مرتبط داشته باشند و یا حداقل تحصیلات عالیه بعد از آن خودشان قطعا نابلدها را نخواهند پذیرفت.
مسئولین امروزی ترجیح می دهند ما ندانیم تلاش باید از خودمان آغاز شود چرا در نهایت ما متضرر خواهیم شد

وی با اشاره به نبود آمار و اطلاعات افزود: در صنعت چاپ هیچ منبع و آمار مطمئن وجود ندارد.نبود آمار علمی موجب ورود بیش حد ماشین آلات در یك بخش و نبود امكانات در بخش دیگر شده است.

نبود آمار علمی موجب ندانستن گردش مالی در هر بخش از صنعت چاپ خواهد شد،نبود آمار علمی موجب ......
حال به همكاران بگویید متولی تهیه این آمار كجاست و بیایید برویم تا وادار شوند به تهیه آمار چند نفر خواهند آمد؟
علاج واقعه قبل وقوع باید كرد،هنوز هم دیر نیست،اندوهگین سرمایه گذاریهای آینده نباشید،تا وقتی آمار علمی و علم آمار نباشد باز هم كسانی خبط خواهند كرد.

از ندانستن من دزد قضا آگه بود
كه ترا برد و بخندید به نادانی من

 

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه