بازار لیبلهای معمولی اشباع شده
مدیرعامل شرکت مادرول معتقد است که بازار لیبل ها معمولی در ایران اشباع شده و صنعت چاپ لیبل اکنون نیاز به یک سرمایه گذاری هوشمندانه دارد.
به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، همایش دوم پیش دروپای شرکت ایران روتاتیو یکی از معدود گردهمایی های چاپخانه های انعطاف پذیر و لیبل بود که برای مهمترین نمایشگاه چاپ جهان تدارک دیده شد.
در این سمینار مهندس احمدی عضو اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ ایران و مسئول کارگروه لیبل این اتحادیه با اشاره به هجوم ترکیه به بازار لیبل ایران گفت:از سال 1385 تا 1394 شاهد بودیم که چاپخانه های ترکیه آرام آرام وارد بازار لیبل ایران شدند و سال گذشته یک سالن از نمایشگاه بین المللی چاپ و بسته بندی تهران در اختیار این بخش قرار داشت.
وی با اشاره به روند سرمایه گذاری لیبل در صنعت چاپ ترکیه افزود: در این کشور چاپخانه داران پس از تمرکز بر بازار های داخلی و اشباع کردن آن توجه ویژه ای به صادرات کردند و این روند با بازار ایران، اروپا ، آسیا میانه و منطقه قفقاز به اوج خود رسید.
مدیر چاپ مادرول با اشاره به رکود بازار لیبل ها معمولی در کشور افزود: در حال حاضر نزدیک به سه سال است که بازار لیبل های معمولی در ایران اشباع شده و کسالت و رخوت در آن احساس می شود، ما در مادرول تصمیم گرفتیم به سمت بازار لیبل ها لوکس حرکت کنیم که با فعالیت و همکاری ایران روتاتیو و گالوس همراه شد.
بعد از مذاکرات اولین ماشین مدل340ecs انتخاب شد و در نمایشگاه این ماشین نصب و راه اندازی و قرارداد نهایی به امضا طرفین رسید سپس در مادرول نصب و راه اندازی گردید؛ از نکات قابل توجه تحویل ماشین ظرف مدت 4 ماه و نصب سه مرحله ای آن بود که همکاری و همیاری ستودنی ایران روتاتیو در این مسیر بسیار مهم و قابل توجه بود.
احمدی با اشاره به کیفیت تولیدات لیبل مادرول گفت: از نگاه مشتریان کیفیت تولید ما با رقبای خارجی برابری می کند و در برخی موارد تولیدات ایرانی از نموه خارجی با کیفیت تر و مقرون بصرفه تر بوده است.
وی در پایان با اشاره به فعالیت کاگروه لیبل اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ ایران گفت: در اتحادیه اهداف صادراتی را دنبال می کنیم و برای این هدف نیازمند تلاش و همکاری اهالی و دست اندرکاران این بخش از صنعت چاپ هستیم. چندی پیش نیز مدیرکل دفتر امور چاپ وزارت ارشاد از این چاپخانه بازدید کرده بود.