PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

راه اندازی رشته چاپ و نشر در یزد!؟

در حالیکه بزرگترین مرکز آموزش آکادمیک صنعت چاپ در پایتخت در شرایط بسیار نامناسبی است خبر راه اندازی رشته چاپ و نشر در استان یزد از سوی مدیرکل ارشاد این استان شنیده می شود.
به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، طبق گفته چاپخانه داران یزدی نبود تشکل منظم در این استان سبب بروز مشکلات عدیده ای برای سرمایه گذاران و چاپخانه های دارای مجوز شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد نیز بجای توجه به مشکلات چاپخانه داران این استان اقدام راه اندازی رشته چاپ و نشر در استانی با تعداد مخص چاپخانه و دست اندار کار صنعت چاپ کرده است.
وی در این رابطه گفته: برای نخستین بار با هدف ارتقای علمی صنعت چاپ در استان، رشته چاپ و نشر در مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر یزد راه اندازی شده است.
علی غیاثی ندوشن یکی از ضعف های صنعت چاپ ایران را نبود توجه کافی در زمینه آموزش خواند و افزود: چاپخانه ها باید برای استفاده از نیروی دانش آموخته مجاب و ترغیب شوند.
وی با بیان اینکه یزد از استانهای سرآمد در حوزه چاپ صنعتی بشمار می رود و سرمایه گذاری خوبی در این حوزه انجام شده است، خاطرنشان کرد: تکنولوژی چاپ باید به پیشرفت ها و علم روز مجهز شود و بخصوص در این حوزه باید آموزش را جدی گرفت.
این درحالی است که استان تهران با تمرکز 80 درصدی صنعت چاپ و چاپخانه ها هنور یک مرکز مجهز آکادمیک ندارد و تنها مرکز علمی کاربردی که به چاپ و نشر می پردازد نفس های آخر را می کشد.
شاید اینگونه مانورهای خبری برای رسانه های عمومی و دولت خوشایند و صفحه پر کن باشد اما حقیقت این است که آموزش آکادمیک در صنعت چاپ کشور کاملا معلول و ناکار آمد است و بی شک راه توسعه این صنعت از آموزش و دانش گذر خواهد کرد.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه