PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

دنیای امروز لیبل‌های دیجیتال

چاپخانه های لیبل به طور فزاینده‌ای دریافته‌اند که می‌توان از چاپ دیجیتال به عنوان دستاوردی منطقه‌ای برای چاپ‌های طولانی در چاپ افست و فلکسو استفاده کرد.

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، در این مسیر طرحها را نیز می‌توان به سرعت تغییر داد. اینگونه به نظر می‌رسد طراحی لیبل به طراحی مد تبدیل می‌شود و در نتیجه برخی از بطری‌های نوشیدنی به نشانه‌هایی از مد و سبک روز تبدیل می‌شوند.

این روند در بازار اینگونه بوده که شرکتHP هم اکنونبیش از هزار دستگاه چاپ دیجیتال را در بازار نصب کرده است و مدیران آن عقیده دارند که چاپ دیجیتال به جریان اصلی بازار تبدیل خواهد شد

زایکون دیگر شرکت صاحب نام هم بیش از 300 سیستم را نصب کرده است و بیش از 50 درصد فروش آن هم اکنون از صنعت بسته‌بندی تامین می‌شود.

کمپانی صاحب نام هایدلبرگ هم از طریق دستگاه Gallus مسیر دیجیتال را پیمونده‌اند و از زمانلیبل اکسپو اروپا در سال 2015 به طور کامل با استفاده از ماشین مدل Gallus DCS 340 دیجیتالی شده‌اند.

این سیستم مبدل که در یک پروژه‌ی مشترک توسط هایدلبرگ و فوجی فیلم تولید شد، به آخرین نسل پرینت‌هدهای اینک جت مجهز است و با کیفیت بالایی چاپ می کند. در حالی که این کار در گذشته فقط در چاپ افست ممکن بود.

این دستگاه، کیفیت اینکجت high-end UV را با وضوح اصلی 1200 dpi با سرعت 50 متر در دقیقه با انعطاف‌پذیری و کارایی چاپ دیجیتال در کنار مزایای چاپ فلکسو امکانپذیر ساخته است.

همچنین این دستگاه نه تنها از نظر کیفیت چاپ منحصر به فرد است، بلکه ماژولهای inline finishing را یکپارچه می‌سازد. این ماشین از رول گرفته تا لیبل‌های دایکات را طی یک بار به طور دیجیتال چاپ می‌کند.

اولین خریدار این نسل از تولیدات هایدلبرگ را شرکت فرانسوی Autajon خریداری و آزمایش کرده است و اکنون سه سیستم دیگر سفارش داده است.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه