PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

نگاهی به صنعت چاپ آسیا شرقی

صنعت چاپ در بخش شرقی قاره آسیا رشد و توسعه چشمگیری داشته و روند این توسعه نیز با شتاب قابل توجه ای ادامه دارد.

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، سه کشور ژاپن، چین و اندونزی  ار بطور اجمالی بررسی خواهیم کرد، با نگاهی به صنعت چاپ ژاپن درمی یابیم که صنعت چاپ این کشور در حال تجربه تغییرات عمیقی در زمینه رسانه‌های چاپی است.

این تغییرات که با گذر از رکود اقتصادی طولانی و تجربه تحولات اجتماعی و جغرافیایی ژاپن به وجود آمده باعث شده تا با وجود پیشرفت‌های چشمگیر این صنعت، بازار صادرات ماشین‌های چاپ ژاپنی ۱۱درصد کاهش یافته و صنعت چاپ ژاپن با شرایط خطر مواجه شود؛ روندی که گذر از آن نیازمند روآوردن به نیازهای روز جامعه، تزریق سرمایه و تحمل ضررهای اولیه است.

اندونزی، از دیگر کشورهایی است که با داشتن بزرگترین اقتصاد در جنوب شرقی آسیا و سهم بالای تولید توانسته پا به پای کشورهای در حال توسعه صنعت چاپ خود راگسترش دهد. نرخ رشد این صنعت در اندونزی ۳۸درصد عنوان شده که شامل چاپ افست، فلسکو و دیجیتال می‌شود.

اما در چین به عنوان دومین اقتصاد بزرگ جهان، صنعت چاپ وضعیتی پایدار را تجربه می‌کند. در طرح ۵ساله رشد صنایع چین، صنعت چاپ با رشد ۱۹درصدی خود توانسته سهم زیادی از تولید ناخالص داخلی این کشور را به خود اختصاص دهد و علاوه بر این یکی از بزرگترین تولیدکنندگان ماشین‌آلات چاپ در جهان شناخته شود. در سال ۲۰۱۲میلادی اعلام شد که بیش از ۱۰۴هزار شرکت چاپ در این کشور وجود دارد که زمینه اشتغال بیش از ۳میلیون و ۵۰۰هزار نفر را فراهم آورده است.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه