PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

چرا بازارهای نوظهور گراور را ترجیح می‌دهند

دو کشور چین و هند با مجموع جمعیتی معادل 2 میلیارد نفر بزرگ‌ترین بازار جهانی به شمار می‌آیند.
آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، برای چنین بازاری مزیت رقابتی فرایند گراور که در علم  بازاریابی به آن پیشنهاد فروش منحصر به فرد (Unique Selling Proposition)  یا USPمی‌گویند، قابلیت چاپ یکنواخت درتیراژهای بالاست.
طی چند سال گذشته تعداد زیادی ماشین‌آلات چاپ گراور مدرن تحویل چاپخانه داران هندی، خاورمیانه‌ای و آمریکای جنوبی شده است.
 در همین راستا کشورهای آمریکای جنوبی طی سال گذشته رشد اقتصادی خوبی را تجربه کرده‌اند.
در آمریکا برخلاف کشورهای آسیایی، صنعت گراور با رکود مواجه است و چاپکاران بسته‌بندی در این کشور ترجیح می‌دهند از سیستم فلکسو استفاده کنند.
 سهم گراور در صنعت بسته‌بندی منعطف آمریکا کمتر از 20 درصد است. دلیل عمده موفقیت سازندگان سیستم‌های فلکسو در تبلیغات و بازاریابی در آمریکا است.
 از سوی دیگر تقاضا برای کیفیت پایین‌تر و هزینه کمتر فرایند فلکسو به ویژه در بخش پیش از چاپ باعث شده تا چاپخانه های  بسته‌بندی آمریکا، فلکسو را به گراور ترجیح دهند.
 در آسیا به علت هزینه‌ پایین نیروی انسانی، تولید سیلندر در مقایسه با آمریکا هزینه بسیار کمتری دارد. در آمریکا سرمایه‌گذاری برای تجهیزات مدرن سیلندرسازی و چاپ گراور بسیار بالاست، به همین خاطر این صنعت موقعیت رشد و شکوفایی در آمریکا را پیدا نکرده است. ، همچنین هزینه تولید سیلندر 100 درصد بیشتر از اروپا و 200 درصد بیشتر از آسیاست.
 سیلندرسازان چینی بازارهای اروپایی را هدف قرار داده‌اند طی چند سال اخیر سیلندرسازان چینی، تلاش کرده‌اند تا هر چه بیشتر به بازارهای کشورهای اروپایی نفوذ کنند.
یکی از بزرگ‌ترین سیلندرسازان چینی چندی است در کشورهای اروپایی از جمله اوکراین، لهستان و جمهوری چک مراکز تولیدی دایر کرده است.
حضور چینی‌ها در بازارهای اروپایی چندان به نفع صنعت گراور نیست، زیرا علاوه بر دامن زدن به جنگ قیمت‌ها در میان چاپخانه های گراور اروپایی، چینی‌ها با توسل به شیوه دامپینگ در تلاشند تا هر چه بیشتر بازارهای اروپایی را از آن خود کنند. موفقیت آنها تاکنون محدود بوده است، زیرا هنوز نتوانسته‌اند کیفیت مورد نیاز و خواست اروپایی‌ها را تامین کنند.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه