PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

بررسی آماری وابستگی سایر صنایع به صنعت چاپ

طی یک تحقیق نشان داده شده است که سطح شاخص وابستگی صنایع کشور به صنعت چاپ و بسته‌بندی از 10 درصد تا 70 درصد متغیر است.

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، در این تحقیق آمده است که صادرات برخی صنایع سطح شاخص وابستگی به چاپ 90 درصد را برای جذب و ماندگاری در بازار هدف خواهند داشت.

پیش‌بینی می‌شود در جهان صنایع چاپ، نشر و بسته‌بندی با توجه به گستره تولیدات مختلفی که دارند دارای رشد و افت سرمایه و بازار طبق الگوی پیش‌رو باشند.

چاپ بسته‌بندی و لیبل با رشد حدود 22 درصد بالاترین رشد در تولید را در صنایع چاپ خواهد داشت. چاپ کاتالوگ 9/18 درصد کاهش تولید، چاپ کتاب 1/11 درصد کاهش تولید و چاپ روزنامه 5/14 درصد کاهش تولید خواهد داشت و چاپ مجلات رشدی نخواهد داشت. در همین حین چاپ تجاری رشدی در حدود 5/5 درصد در تولید صنایع چاپ خواهد داشت.

دارندگان برندهای تجاری معتبر متقاضی بسته‌بندی‌های نوآورانه و دارای گرافیک تصویری بهتر خواهند بود تا در بازارها و قفسه‌های فروشگاهی به جذب مشتریان بپردازند.

متاسفانه صنعت چاپ ایران از دوبخش نبود تشکل صنفی یکپارچه و کارآمد و عدم توجه دولت و متولی دولتی در یک سراشیبی سقوط قرار دارد و بی شک عدم توجه صاحبان سرمایه در بخش خصوصی در این صنعت و عدم چاره اندیشی به موقع، مجلس ترحیمی برای چاپ ایران سرانجام خواهد کرد.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه