PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

فیگارو نامدار و بهره وری از پلیت خشک در چاپ روزنامه

روزنامه صاحب نام فرانسوی ل فیگارو پس از هفت سال استفاده از فناوری پلیت خشک از موفقیت این راهبرد در مسیر تولید و کیفیت خبر داد.
به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، ‌هفت سال پیش که شرکت تروی فناوری پلیت‌های خشک را به مدیران فنی فیگارو معرفی کردو آنها تصمیم گرفتند با تبدیل تاسیسات چاپ خود به فناری که قادر به استفاده از پلیت‌های خشک باشد، از این راهبرد برای گسترش فعالیت‌های خود و بهبود کیفیت چاپ روزنامه بهره بگیرد. این فناوری‌ هچنین فرصت‌های تجاری جدیدی را در بازار چاپ تجاری برای لوفیگارو ایجاد می‌کند.
چاپ و نشر نوشت، روزنامه لوفیگارو برای گسترش تولیدات چاپی خود نیازمند تجهیزاتی بود که بتواند با حداکثر کیفیت لازم برای چاپ تجاری کار کند و در عین حال بهره‌وری مورد نیاز در صنعت چاپ روزنامه را نیز کاهش ندهد و قادر به فعالیت طولانی مدت باشد؛ به همین منظور این شرکت در چاپخانه جدید خود از پلیت‌های MX7 و و از سال 2014 نیز از MX10 تروی استفاده کرد.
گیل دشامپ مدیر یکی از چاپخانه‌های ل فیگارو در این خصوص می‌گوید: استفاده از چاپ خشک به ما اجازه داد تا هر ساعت، 80 هزار نسخه روزنامه چاپ کنیم و یا با نرخ صفحات کمتر، 160 هزار نسخه روزنامه را در هر ساعت به چاپ برسانیم. از سوی دیگر،‌ پلیت‌های خشک فضای رنگ و رزولوشن بالاتری را برای چاپ تجاری فراهم می‌کردند.
اما هم‌اکنون بعد از هفت سال موفقیت این راهبرد آشکار است. چاپخانه ل فیگارو هم‌اکنون روزانه 200 هزار الی 300 هزار نسخه از این روزنامه را به چاپ می‌رساند و همین مسئله موجب جذب مشتریان جدیدی نیز برای استفاده از این فناوری شده است.
پلیت خشک در اروپا مورد توجه چاپخانه داران و تولیدکنندگان عمده محصولات چاپی قرار دارد اما این مسیر تلید در ایران موفق نبوده است.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه