PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

جوهر نامریی علیه محصولات جعلی

شرکت صاحب نام کداک و کمپانی چینی علی‌بابا در حال تولید جوهر نامریی و قابل ردیابی هستند تا با علامت‌گذاری کالاهای اصلی، با تولید و توزیع کالاهای جعلی مقابله کنند.

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، کداک و شرکت چینی علی‌بابا که در حوزه تجارت الکترونیک فعالیت دارد، شرکت نوپایی را تاسیس کرده‌اند که هدف آن تولید یک جوهر و نشانگر نامریی است که بطور دیجیتالی می‌توان آن را ردیابی و کالای اصلی از جعلی را تشخیص داد.

بر اساس گزارش چاپ و نشر، شرکت امریکایی تازه تاسیس ایپیرون قصد دارد فناوری را ارایه دهد که تولیدکنندگان و صاحبان برند و حتی فروشندگان خرد می‌توانند با استفاده از آن و علامتگذاری کالاهایشان، از جعل و سوءاستفاده از آنها جلوگیری کنند.

تولیدکنندگان همچنین با استفاده از این جوهر می‌توانند کالاهای خود را به گونه‌ای علامت‌گذاری کنند که مانع از انتقال کالاهایی که برای کشورهای خاص با قیمت پایین‌تری عرضه شده‌اند، به دیگر کشورها شوند.

برای این منظور، برندهای مختلف می‌توانند کالاهای علامت‌گذاری شده با جوهر نامریی کداک و علی‌بابا را در هر مرحله از انتقال و حمل آن به شکل دیجیتالی اسکن کنند و از انتقال آن به مقصد غیرمجاز مطلع شوند.

چارلز فرناندز، مدیر شرکت ایپیرون در خصوص این جوهر نامرئی قابل ردیابی گفت: فناوری این جوهر کاملا محرمانه است اما این جوهر را با اسکنرهای کاملا تخصصی و با استفاده از نرم‌افزارهای ویژه آن می‌تواند اسکن کرد و کالا را در سراسر زنجیره تامین ردیابی کرد.

با اسکن علامت ایجاد شده توسط این جوهر می‌توان مشخص کرد که کالا کجا تولید شده، قرار است به کجا صادر شود و محل فعلی آن کجاست. در واقع این جوهر مثل یک جی پی اس رمزگذاری شده است.

وی افزود: تولیدکنندگان می‌توانند محصولات خود را در مرحله تولید علامت‌گذاری کنند و با تعبیه اسکنرهای مخصوص در مراکز توزیع و در نهایت خرده‌فروشان می‌توانند از اصالت محصولات ارایه شده به مشتریان مطمئن شوند.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه