PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

افزایش چاپخانه های در استان سمنان

سرپرست امور چاپ و نشر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان از بررسی و تایید 6 پرونده متقاضیان چاپ افست و دیجیتال در کمیسیون تخصصی چاپ استان خبر داد و گفت: در صورت راه‌اندازی این چاپخانه‌ها شمار چاپخانه‌های فعال در استان به 84 چاپخانه می‌رسد.

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، شمس ضحی دوست‌محمدیان اظهار کرد: این کمیسیون به ریاست معاون فرهنگی و هنری این اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان، تشکیل و پیرامون ضرورت گسترش امور چاپ و نشر بحث و بررسی شد.

وی با اشاره به تایید همه درخواست‌های دریافتی افزود: در این نشست پس از بررسی و اعلام نظر، صلاحیت هر 6 پرونده متقاضیان که از شهرستان‌های شاهرود، دامغان، آرادان و گرمسار بودند مورد تایید کمیسیون چاپ استان سمنان قرار گرفت.

سرپرست امور چاپ و نشر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به لزوم خدمات‌رسانی سریع‌تر به هم‌استانی‌ها و خصوصا فعالان حوزه فرهنگ و هنر، یادآور شد: به این متقاضیان پروانه موقت برای ایجاد چاپخانه داده می شود.

دوست‌محمدیان با اشاره به ظرفیت‌های استان در حوزه چاپ و نشر، به ایسنا خاطرنشان کرد: در حال حاضر در استان سمنان ٧٨ چاپخانه فعالیت دارند. با توسعه این صنعت در استان سمنان می‌توان علاوه بر ایجاد اشتغال، بسترهای لازم برای رشد بهتر فرهنگ و هنر را فراهم کرد.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه