PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

کارگروه رسیدگی به حل مشکل مالیاتی چاپخانه‌داران در وزارت ارشاد بعد از هفت ماه!!!

پس از گذشت یک سال و خارج شدن ده ها چاپخانه بخاطر محاسبه غیر عالانه مالیات بر ارزش افزوده بلاخره متولی دولتی! یک نشست برگزار کرد!

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، نخستین جلسه کارگروه رسیدگی به حل مشکل مالیاتی چاپخانه‌داران با با حضور اعضای اتحادیه چاپخانه داران تهران و تعاونی لیتوگرافان در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل شد.

در این نشست با حضور همایون امیرزاده؛ مشاور اجرایی معاونت امور فرهنگی، محمودرضا برازش؛ مدیرکل دفتر چاپ و نشر و چند عضو اتحادیه چاپخانه داران و مدیرعامل تعاونی لیتوگرافان تهران برگزار شد.

این کارگروه با دستور سید عباس صالحی معاون امور فرهنگی و به منظور پیگیری سریع مشکل چاپخانه‌داران کشور در پی ارسال نامه امضا شده خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، تشکیل شد.

بر اساس این گزارش، چندی پیش 300 واحد چاپی و تمامی اتحادیه‌های چاپ بدون حضور اتحادیه چاپخانه داارن تهران در سراسر کشور خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نامه‌ای در رابطه با مشکلات مالیاتی آن‌ها خصوصا مالیات بر ارزش افزوده ارسال کردند.

در این نامه به مشکلات مالیاتی چاپخانه‌داران و تعطیلی برخی از چاپخانه‌ها اشاره شده است و درخواست شده که هر چه سریع‌تر نسبت به این مشکل رسیدگی شود. همچنین از عملکرد بشدت سختگیرانه ممیزان وزارت دارایی انتقاد شده که بدون درنظر گرفتن شرایط چاپخانه‌ها مالیات‌های سنگینی از آن‌ها مطالبه کرده‌اند. همچنین در این نامه اشاره شده است که در صورت عدم رسیدگی به مشکلات مالیاتی آن‌‌ها، بسیاری از واحدهای چاپی تعطیل خواهند شد.

در نخستین جلسه کارگروه رسیدگی به حل مشکل مالیاتی چاپخانه‌داران پیشنهاد شد تا با صدور نامه‌ای از جانب وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خطاب به وزیر دارایی کشور نسبت به توقف فرآیند حسابرسی‌ها و مطالبه مالیات بر ارزش افزوده اقدام شود تا در یک فرصت شش ماهه با تعامل میان نمایندگان صنف چاپ، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت دارایی تدبیری برای این منظور اندیشیده شود.

در این نشست مرد مالیاتی صنف چاپخانه داران تهران یعنی استاد ایرج استاد علینقی حضور نداشت، شخصی که صدها چاپخانه دار پایتخت به امید بهتر شدن اوضاع مالیاتی صنف خود به او رای دادند.

نکته قابل توجه اینکه این نامه اواخر بهمن ماه سال گذشته بدون حمایت اتحادیه چاپخانه داران تهران تهیه و تنظیم شده و در این مدت بسیاری از چاپخانه داران اقدام به تعطیلی واحد چاپی خود نموده اند حال پس از گذشت 7 ماه تازه اولین نشست کارگروه به تولی گری وزارت محترم ارشاد برگزار شده است.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه