PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

دیدار صنوف صنعت چاپ با عضو کمیسیون فرهنگی مجلس

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در دیدار با صنوف صنعت چاپ معتقد است مالیات نباید ابزار درآمد برای دولت باشد.

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، جلسه‌ای با حضور نمایندگان صنوف صنعت چاپ و نصرالله پژمانفر، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در اتحادیه چاپ خراسان رضوی برگزار شد و پژمانفر در این جلسه با بیان این مطلب که مالیات نباید ابزار درآمد برای دولت باشد، معتقد بود وقتی مالیات ابزار درآمد برای دولت باشد دولت حالت طلبکاری پیدا می‌کند.

وی افزود: امروزه استخدام‌ها دولت را چاق کرده و دولت نمی‌تواند خرج خودش را دربیاورد. پژمانفر معتقد است مالیات باید از ممیز محوری خارج شود.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش به نادرستی نظام بانکی کشور اشاره کرد و گفت: نظام بانکی کمکی برای صنعت چاپ در نظر نگرفته است.

وی تصریح کرد: در بخش‌های دیگر این جلسه مباحثی چون مشکل بدنه صنعت چاپ با تأمین اجتماعی، محدود بودن بودجه اختصاص داده شده به دفتر چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، توانمندی‌های صنعت چاپ در سطح جهان، مالیات بر ارزش افزوده و صدور غیرتخصصی برگه ترخیص برای واحدهای چاپی، فقر آموزش در ارتباط با متخصصان صنعت چاپ و اصلاح آیین نامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح شدند.

درخواست این گروه از عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی این بود که این کمیسیون با توجه به زمزمه‌هایی که از وزارت صنعت، معدن و تجارت به گوش می‌رسد شدیدا با افزایش قیمت تعرفه واردات کاغذ چاپ و روزنامه مخالفت کند.

از افراد دیگری که در جلسه صنوف صنعت چاپ با عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی حضور داشتند می‌توان به علی مغانی (رئیس اتحادیه چاپخانه داران خراسان رضوی)، محمدعلی انصاری پور (رئیس اتحادیه چاپخانه داران استان اصفهان)، احمد ابوالحسنی (رئیس اتحادیه لیتوگرافان تهران)، جلیل غفاری رهبر (رئیس اتحادیه صحافان تهران)، عباس سرابیان (نایب رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران مشهد) و محمودرضا برازش (مدیر دفتر چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)، رضا توسلیان (عضو هیأت مدیره اتحادیه چاپخانه داران اتحادیه خراسان)، یونس جعفری و بهمن پورمند (اعضای هیأت مدیره اتحادیه چاپخانه داران تهران) و یوسف امینی(معاونت فرهنگی ارشاد استان خراسان) اشاره کرد.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه