PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

برای وارد کردن ماشین آلات به روز چاپ هیچ حمایتی نمی شویم

به گزارش ستاد خبری بیست و سومین نمایشگاه یبن المللی صنعت چاپ بسته بندی و ماشین آلات وابسته امیر هومن محمدی؛ مدیرعامل مجتمع هودیس پارس در گفت و گو با ستاد خبری این نمایشگاه عنوان کرد: شرکت هودیس پارس 11 سال است در حوزه صنعت چاپ و به طور تخصصی بسته بندی چاپ بسته بندی و جعبه های دارویی فعالیت می کند و پنجمین سال است که در نمایشگاه چاپ تهران شرکت می کنیم.

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، وی با بیان این که هدفمان از حضور در نمایشگاه چاپ تهران صرفا تجارت و جذب مشتری نیست؛ عنوان کرد: نحوه فعالیت این  شرکت به گونه ای است که از نظر  کسب و کار در طول سال تامین است و ظرفیت جذب مشتری بیشتر را ندارد، اما حضور در نمایشگاه برای تبادل نظر و دیدار با مخاطبان است که این شرکت از این منظر این فرصت را مغتنم می شمارد.

محمدی با انتقاد از رعایت نکردن حق تقدم در واگذاری سالن های از سوی برگزارکنندگان مانند 38آلمان گفت: پیش از برگزاری نمایشگاه اعلام  شد در صورت ثبت نام این سالن را به شما می دهیم ؛ متاسفانه حق تقدم در این باره اجرا نشد و رابطه بر ضابطه مقدم است زیرا غرفه گذارانی بودند که 15 روز مانده به نمایشگاه ثبت نام کردند و سالن آلمان را گرفتند اما در این سالن با وجود ثبت نام از چهار ماه قبل و بر اساس قول نمایشگاه بر اساس الویت ثبت نام رعایت نشد! این وضعیت باعث ناامیدی شرکت کنندگان می شود.

مدیر عامل مجتمع هودیس پارس درباره مشکلاتی که در بخش چاپ جعبه تکنولوژی و تکنولوژی مورد نیاز با آن رو به رو هستند؛ عنوان کرد: متاسفانه بخش چاپ جعبه های دارویی هیچ حمایتی از سوی وزارت بهداشت و درمان؛ وزارت صنایع و معادن و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نمی شود . شرکت ها برای وارد کردن ماشین آلات روز در این زمینه باید وام های سنگین با بهره های 28 درصد که اکنون 22 درصد شده است دریافت کنیم و برای صنعت این  هزینه سخت است، اما با همه این سختی ها توانستیم خودمان را در میان شرکت های دارویی نهادینه کنیم.

وی درباره دو عامل موفقیت شرکت هودیس پارس عنوان کرد: نخستین مورد جوان گرایی  این شرکت است که میانگین سنی کارکنان این شرکت 35 سال است و مورد دوم این است که ما واحد طراحی بسیار قوی ای داریم و از ابتدای تا تحویل با یک تیم طراحی کار را با کیفیت بالا به مشتری ارایه می دهیم .

وی تکنولوژی و آموزش دو عنصر مهم خواند گفت: این دوعامل در طراحی نقش بسیار مهمی دارند. برای آموزش به روز از اعزام نیروها این بخش به خارج از کور بهره بردیم و از ابزار روز آمده استفاده کرده ایم.

محمدی با اشاره به تکنولوژی هودیس پارس گفت:  چند ماه پیش اقدام به واردات یک دستگاه  از کشور هلند کردیم ، این ماشین علاوه بر سرعت دارای کیفیت و دقت بالایی است، همچنین در سه ماه آینده  یک ماشین چاپ 5/4 ورقی افست شش رنگ با لاک و یک ماشین بوبست برای تیغ زنی به مجموعه هودیس پارس افزوده خواهد شد .

وی در حوزه صادرات با بیان این که اکنون از شرکت هایی هستیم که به اتریش جعبه دارویی صادر می کنیم؛ عنوان کرد: در حوزه صادرات در دو مورد از جعبه های دارویی  توانستیم وارد شویم زیرا این حوزه موانع بسیاری دارد و بزرگترین مشکل در حوزه صادرات این است که دولت برای وارد کردن مواد اولیه وارداتی تعرفه های گمرکی بسیار بالایی را دریافت می کند در حالی که در ترکیه برای مواد اولیه وارداتی و اروپایی تعرفه ای دریافت نمی شود و دولت وام های با بهره های پایین را در اختیار چاپخانه داران قرار می دهد.بهترین راهکار برای رونق صادرات کاهش تعرفه مواد اولیه و تسهیلاتی با بهره های پایین برای رقابت در عرصه جهانی است.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه