PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

پاسخ به یک ابهام؛ چگونگی محاسبه بهای کاغذ در مالیات بر ارزش افزوده

موضوع مالیات برارزش افزوده و روش های محاسبه ممیزین مالیاتی یکی از نکات قابل توجه ای است که نیاز به اطلاع رسانی دارد.

 به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، امیر شهلایی مقدم مدیرچاپ بهارستان ، نماینده اتحادیه چاپخانه داران تهران در هیات های حل اختلاف مالیاتی یکی از فعالین این عرصه یادداشتی پیرامون روش محاسبه بهای کاغذ در مالیات بر ارزش افزوده به این رسانه ارسال نموده اند که در پی می خوانید.

روز گذشته مطلبى " انجمنی که نیامده رفت"در برخى از سایتها و كانال هـاى مرتبط با صنعت چاپ منتشر شد كه براى بسيارى از همكاران به رغم مسرت بخش بودن ، ايجاد ابهام و سوال نمود.

در اين خبر به نقل از رئيس محترم اتحاديه چاپخانه داران اصفهان بيان شده بود :

"خروجى بسيار مناسبى از جلسه سازمان امور مالياتى براى رفع مشكلات مالياتى چاپخانه ها كسب شده از جمله اينكه انواع كاغذ چاپ از اين ماليات معاف و فقط خدماتى كه چاپخانه ها ارائه ميكنند مشمول ماليات بر ارزش افزوده ميشود."

اين خبر همانطور كه ابتداً عرض كردم ، خبر بسيار اميدبخشى بود كه براى چاپخانه داران بسيار مهم و راهگشا بود. تعداد زيادى از همكاران ضمن تماس جوياى صحت و سقم اين خبر و چگونگى اجراى آن در حساب و كتابهاى خود شدند.

امروز در جلسه اى كه به همراه رياست اتحاديه چاپخانه داران تهران خدمت جناب آقاى مسيحى معاونت محترم ماليات بر ارزش افزوده سازمان امور مالياتى كشور بوديم از ايشان پيرامون موضوع فوق الاشاره سوال كردم ، جناب آقاى مسيحى به صراحت بيان نمودند:

كاغذ تا وقتى سفيد است و عمليات چاپى روى آن انجام نشده ، از ماليات ارزش افزوده معاف است ولى به محض اينكه فرآينده چاپى روى آن انجام بشود ، بعنوان كالاى چاپى شناخته شده و مشمول ماليات ارزش افزوده می شود ( كل كاغذ مصرفى و عمليات انجام گرفته روى آن ، مشمول ماليات ارزش افزوده می شود )؛

مگر در حالتى كه مشترى شخصاً كاغذ مورد نياز سفارش خود را تهيه و تحويل دهد و فقط به چاپخانه بابت حق الزحمه ، دستمزد بپردازد كه آنهم به شرط داشتن قرارداد پيمانكارى قابل ثبت و مورد قبول كارشناسان سازمان قرار ميگيرد.

قطعاً همكاران گرامى مستحضر هستند كه همچين قراردادى علاوه بر اينكه ضريب مالياتى عملكرد را بالا می برد ، موجب تعلق حق بيمه پيمانكارى ( از طرف سازمان تامين اجتماعى ) به آن سفارش ميشود كه ...

مطالب جهت آگاهى همكاران گرامى تقديم گرديد.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه