PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

ادغام موزه چاپ همشهری با موزه صنعت چاپ

اسمعیل دمیرچی از انتقال ماشین‌آلات و دستگاه‌های موزه چاپ به باغ کتاب تهران خبر داد. وسایل این موزه حدود چهار سال است که در ساختمان قدیمی کتابخانه ملی در خیابان سی تیر نگهداری می‌شوند.

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، اسمعیل دمیرچی با اشاره به بلاتکلیفی موزه چاپ در چهار سال اخیر گفت: شهرداری تهران برای جانمایی نهایی موزه چاپ، باغ کتاب را پیشنهاد داده است و اکنون برای بررسی این پیشنهاد مشغول تحقیق و اقدامات نهایی هستیم.

وی افزود: تمام دستگاه‌ها و ماشین‌آلاتی که در طول سال‌های مختلف جمع‌آوری شده است. اینروزها در ساختمان قدیمی کتابخانه ملی خاک می‌خورد، اگرچه برخی از آن‌ها هدایای چاپخانه‌داران قدیمی سراسر کشور است اما برای بسیاری از آن‌ها هزینه‌های زیادی پرداخت کردم و ادامه این وضعیت نگران‌کننده است.

دمیرچی با بیان اینکه شهرداری تهران پیشنهاد ادغام موزه چاپ روزنامه همشهری و این موزه را مطرح کرده است، عنوان کرد: روزنامه همشهری تعداد زیادی از دستگاه‌ها و ماشین‌آلات قدیمی را در اختیار دارد که بخشی از آن‌ها را در ساختمان مرکزی یا دیگر ساختمان‌های خود به نمایش گذاشته است.

وی ادامه داد: پیشنهاد ادغام این دو موزه می‌تواند حرکت خوبی برای حفظ و نگهداری از تاریخچه صنعت چاپ کشور به شمار آید اما اجرایی شدن آن نیازمند حمایت و همراهی مسئولان است.

دمیرچی با بیان اینکه باغ کتاب گزینه خوبی برای راه‌اندازی مجدد موزه چاپ است، یادآور شد: در این میان ساختمان قدیمی کتابخانه ملی نیز مکان خوبی برای این موزه است چون از این ساختمان که قابلیت‌های زیادی دارد، استفاده زیادی نمی‌شود.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه