PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

نوسانات قیمت کاغذ و مقوا طبیعی است

رئیس اتحادیه کاغذ و مقوا با اشاره به نوسانات قیمت کاغذ در روزهای اخیر گفت: بهای کاغذ در بازار طی هفته‌های اخیر ثابت و در برخی مواقع، تغییر قیمت‌ها یک تا دو هزار تومان بوده است که وضعیتی معمولی به شمار می‌آید و گرانی چشم‌گیری نیست که بخواهد بر کارها تاثیر زیادی بگذارد یا قیمت‌ها را ناعادلانه کند.

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، حسین میرباقری با رد افزایش قیمت کاغذ در روزهای اخیر، عنوان کرد: برخی از فعالان حوزه‌های مختلف چاپ و نشر می‌گویند که قیمت‌ها هر روز در حال تغییر است اما این موضوع اصلا صحت ندارد و این موضوع را رد می‌کنم.

وی افزود: درباره قیمت‌های کاغذ بارها صحبت کرده‌ایم و موضوع اصلی این است که قیمت کاغذ با نرخ ارز ارتباط مستقیمی دارد، البته اگرچه به کاغذ ارز مبادله‌ای تخصیص داده می‌شود اما تغییر نرخ ارز مبادله‌ای نیز در بروز این تغییرات بی‌تاثیر نیست.

میرباقری با بیان اینکه در یک مقطع زمانی افزایش قیمت کاغذ به دلیل افزایش بهای جهانی کاغذ است، گفت: این اختلاف قیمت اثری مستقیم بر بازار دارد، زیرا بخش عمده کاغذهای ما وارداتی است و از خارج کشور تامین می‌شود و مشکلات خاص خود را به همراه دارد.

رئیس اتحادیه کاغذ و مقوا اظهار کرد: بهای کاغذ در بازار طی هفته‌های اخیر ثابت و در برخی مواقع، تغییر قیمت‌ها یک تا دو هزار تومان بوده است که وضعیتی معمولی به شمار می‌آید و گرانی چشم‌گیری نیست که بخواهد بر کارها تاثیر زیادی بگذارد یا قیمت‌ها را ناعادلانه کند.

وی تاکید کرد: این تغییر قیمت‌ها اغلب یک درصد است و این درصدهای پایین در پروسه کار معمولا وجود دارد و افرادی که سال‌ها است در حوزه نشر و کتاب کار می‌کنند به خوبی با این تغییرات بازار آشنا هستند.

رئیس اتحادیه کاغذ و مقوا همچنین درباره افزایش تقاضای کاغذ در بازار طی دو ماه آخر سال نیز توضیح داد: ما مشکلی از نظر عرضه و تقاضا در بازار نداشتیم و اگر هجوم یکباره به کاغذ ایجاد شود، ممکن است که تغییر قیمت پیدا کند، اما اگر فعالان حوزه نشر به میزان احتیاج و مصرف خود کاغذ خریداری کنند، اتفاقی نمی‌افتد.

میرباقری با اشاره به نیاز بازار کاغذ در روزهای اخیر، گفت: برای سررسیدها که معمولا در دو ماه پایان سال بازار گرمی دارند، اغلب از کاغذ تحریر 70 گرمی کرم رنگ و سفید رنگ استفاده می‌شود و جنس به سلیقه و انتخاب افراد بستگی دارد.

وی همچنین با ارائه قیمتی از بهای کاغذ در بازار امروز گفت: کاغذ تحریر 70 * 100 گرمی به تناسب کشور تولیدکننده از 95 تا 96 هزار و 500 تومان و کاغذ تحریر 60 * 90 از 72 تا 75 هزار تومان در بازار خرید و فروش می‌شود.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه