PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

سر درگمی دانشجویان چاپ و نشر!?

«ساعده معصوم زاده» دانشجوی دانشگاه علمی کاربردی واحد چاپ و نشر می‌گوید: رشته چاپ و نشر برای کسانی به‌صورت مستقیم در این حوزه فعالیت می‌کنند و ارتباط مستقیمی با صنعت چاپ دارند بسیار مهم و ضروری است.

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، وی با اشاره به شغل و حرفه مرتبط خود با این رشته ادامه می‌دهد: من درگذشته به ‌صورت عملی و تجربی کارکرده بودم و با ادامه تحصیل در رشته چاپ و نشر اطلاعات بسیار ارزشمندی را در این زمینه به دست آورده‌ام اما این جابجایی مشکلات فراوانی را برای دانشجویان ایجاد کرده است.

معصوم زاده ادامه می‌دهد: مسئولان می‌گویند که رشته به ساختمان 30 انتقال پیدا کرده و این امر به دلیل بدهی کاری دانشگاه ایجاد شده است اما این تحول، زمینه‌ساز ترک تحصیل بسیاری از دانشجویان رشته چاپ شده و ضرر بزرگی برای صنعت چاپ بشمار می‌رود که در درازمدت تاثیر آن مشخص می‌شود.

مدیر مالی و فروش پاکت سپهر اظهار می‌کند: هم‌اکنون که برای ثبت‌نام به ساختمان شماره 30مراجعه کردم و متوجه به‌هم‌ریختگی ساختار دانشگاه شدم بسیاری از واحدهای درسی و تخصصی برگزاری‏شان در ابهام قرارگرفته است.

این دانشجوی چاپ و نشر بیان می‌کند: سرفصل‌هایی که در طی دوره تحصیل به دانشجویان ارائه می‌شد اطلاعات بسیار خوبی را در اختیار آنان قرار می‌داد. درعین‌حال استفاده از تجربیات و نظرات اساتید متبحر و توانمند در کنار ارائه دروس تخصصی با استادان تخصص‌گرا یک امتیاز قابل‌توجه برای دانش‌آموختگان این رشته محسوب می‌شد اما هم‌اکنون و با تعطیل شدن این بخش سردرگمی بسیاری در دانشجویان و کادر اداری رشته چاپ و نشر ایجاد شده است.

معصوم زاده می‌گوید: رشته چاپ و نشر رشته‌ای تخصصی است و دانشجویان نمی‌توانند به‌تنهایی این علم را به دست آورند و نیازمند آموزش در کنار تجربه هستند، با این تغییر و تحول لطمات پنهان و جبران‌ناپذیری را به دانشجویان وارد کرده‏اند.

وی ادامه می‌دهد: این لطمه تنها محدود به امسال نمی‌شود درگذشته و تغییر مکان‏هایی که داده می‌شد علاوه بر ایجاد فضای محدود برای دانشجویان شرایط استفاده از امکانات نیز کاهش می‏یافت به‌طور مثال استفاده از کتابخانه باوجود رفرنس‏های ارزشمند و کتاب‏های که دیگر به چاپ نخواهد رسید و یا مقالات و پایان‌نامه‌هایی که در این تحولات از بین می‌روند بدون اینکه دانشجویان بتوانند از اطلاعات موجود در آن استفاده کنند اتفاق بسیار بدی است.

این دانشجو تأکید می‌کند: هم کنون واحد شماره 30 نیز با دغدغه‌های جدید دانشجویان چاپ و نشر روبه‌رو شده و در سردرگمی بسر می‌برند این تحول تأثیر مستقیمی بر فرایند تحصیلی دانشجویان دارد.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه