PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

حمایت از صادرات غیرمستقیم صنعت چاپ و بسته بندی

اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ ایران برای افزایش ارزآوری و ایجاد رونق هرچه بیشتر این صنعت بررسی کاربردی در صادرات غیر مستقیم محصولات چاپ و بسته بندی داشته است.

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، مهندس بابک عابدین رییس اتحادیه در این رابطه به آژانس گفت: براساس رایزنی های انجام شده فعالیتهایی که منجر به آمدزایی ارزی برای کشور شود را یک فعالیت صادراتی میتوان برشمرد.

وی افزود: تعریف ما از صادرات دو بخش را پوشش می دهد، بخش اول صادرات مستقیم و بخش دوم صادرات غیر مستقیم. در صادرات مستقیم توليدات یا خدمات چاپی بصورت مستقیم صادر می شود.

صادرات غیر مستقیم به دو روش اصلي انجام مي شود. اول در قالب بسته بندي محصولات ديگر، مانند مواد غذائي، دارويي، بهداشتي، آرايشي، صنعتي و ... كه بدون چاپ و بسته بندي امكان فروش ندارند. در مدل دیگری محصولات بصورت فله ای وارد کشور شده و چاپ و بسته بندی در داخل انجام مي شود كه ارزش افزوده ای برابر با 7 درصد تا بيش از 100 درصد براي محصول وارداتي ايجاد مي كند. در تعداد قابل توجهي از اينگونه سفارشات، شرکت توليد كننده خارجی مبلغ سفارش را بصورت ارزی به تولید کننده ایرانی پرداخت می كند که نهایتا موجب ارز آوری برای اقتصاد کشور می شود.

رییس اتحادیه صادرکنندگان ادامه داد: این فرآیند مزایایی چون جلوگیری از خروج ارز و همزمان درآمدزایی ارزی و ايجاد اشتغال را به همراه دارد. همچنين انگيزه بيشتري برای حضور سرمایه گذاران خارجی جهت توليد مشترك در ايران و فرصتهاي جديدي در صنایع چاپ و بسته بندی كشور را مهیا می کند.

اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ ایران در حال پیگیری و رایزنی برای این بخش از صادرات غیر مستقیم است تا مانند سایر صادرکنندگان مشمول معافیتها و مشوقهای صادراتی گردند. بنابراين بنگاه هاي چاپ و بسته بندي ترقيب به بازاريابي و توسعه بيشتر نسبت به اين روش ارز آوري براي كشور خواهند شد.

اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ ایران از اعضای خود که در این بخش فعالند دعوت میکند برای بهره مندی از این موقعیت صادراتی به دفتر اتحادیه مراجعه نمایند.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه