PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

تشکلها باید بستر لازم برای تولید داخلی را فراهم کنند

رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ ایران در گفتگو با نشریه تخصصی تشکلهای اتاق بازرگای صنایع معادن و کشاورزی ایران با بیان این مطلب که تشکلها باید بستر لازم برای تولید داخلی را فراهم کنند، گفت: تشکلها می توانند با شناسایی چالش ها و نیازهای تولیــد، موانع موجــود را مرتفع کرده و شــرایط مناسب برای حمایت از تولیدات ایرانی فراهم کنند.
به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، تشکلها شناخت دقیق و جامعی از مشکلات، نقاط ضعــف و قوت یک صنعت و صنــف دارند بنابراین می توانند به عنوان کلید در گشــایش چالش ها اقتصادی مورد استفاده قرار گیرند.
بابک عابدین معتقد اســت تشــکلها از طریق سیستم همگانی خود توان افزایش مصرف داخلی و اثرگذاری روی مصرف کنندگان را دارند و می توانند با شناسایی اســتانداردهای جهانی کیفیت تولید و ارزشــیابی آنها و اســتفاده از این چارچوب ها را در تولید محصولات خود اجبــاری کرده تا مخاطبان و مشتریان به سمت کالای داخلی مطلوب گرایش پیدا کنند.
وی تصریـح کـرد: شناسـاندن اعضـای تشـکل بـا فناوری هـای نـو و آخریـن تحـولات روز دنیا از عمـده وظایـف تشکل هاسـت که باید اتفـاق افتد. برگـزاری دوره هـای آموزشـی بـا حضـور اسـاتید مجـرب در کنـار آمـوزش تکنیک هـای عملـی می توانـد کارگشـا باشـد.
این فعال اقتصــادی در ادامه تصریح کرد: باید روشهای انتقال دانش در اختیار اعضای تشکل ها قرار گیرد تا کالاهای تولید شــده بتوانند اطمینان مصرف کننده ها را جلب کنند. نباید از جلب اعتماد مصرف کنندگان غافل بــود. زمانی که این اعتماد شــکل بگیرد، آنچه لازم تا از تولید داخلی حمایت شــود، رخ می دهد.
در واقع این موضــوع باید در عرصه بین المللی هم صورت گیرد. که برای تحقق این هدف تبعیت از اســتانداردهای دنیا که دارای شــرایط ســخت و چارچوبهای منظمی است لازم اســت و این کار به ارتقای کیفیت تولید داخلی ما
کمک می کند.
رئیــس اتحادیه صادر کننــدگان صنعت چاپ خاطر نشان کرد: تشکل های اقتصادی باید شرایط حضــور و صادرات تولیــدات داخلی را در محافل بین المللــی فراهــم کنند و کالاهــا را در معرض دید جهانی قرار دهند تا بتوان با افزایش ســقف صادرات انگیزه تولید کننده را برای بهبود شرایط تولید افزایش داد.
وی تاکید کــرد: برای جهانی شــدن تولیداتکشور باید بســترها را فراهم کنیم. تهیه امکانات و بسترسازی لازم به کمک تشکلها صورت می گیرد. حضور گسترده بنگاهها در نمایشگاه ها و رویدادهای جهانــی اهمیت زیــادی دارد. که اگــر این مهم با هماهنگی تشکل های صنفی صورت گیرد، اثرگذاری دو چندانی خواهد داشت. عابدیــن درعین حــال حمایتهــای دولت از تشکلها و بخش خصوصی را یک ضرورت دانست و تاکید کرد: زمانی بخش خصوصی می تواند اثرگذار باشد که جایگاه آن در کشور لحاظ شود.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه