PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

افزایش دانش تجارت بین‌المللی در صنعت چاپ و بسته بندی

دوره آموزشی مبانی تجارت بین‌الملل با گرایش واردات و صادرات چاپ به همت اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ و با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار می‌شود.



بابک عابدین؛ رییس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) عنوان کرد: با توجه به اینکه در شرایط خاص اقتصادی هستیم و توسعه صادرات در این زمینه اهمیت ویژه‌ای دارد، این اتحادیه به دنبال ماموریت ویژه خود در حوزه صادرات و ضرورت حرکت در این مسیر دور‌ه‌های آموزشی مختلفی پیش‌بینی کرده است.

وی افزود: در گام نخست کلاس مقدماتی مبانی صادرات را برگزار می‌کنیم و در دو دوره آینده آموزش‌هایی در دو بعد متوسطه و پیشرفته را برپا خواهیم کرد تا وضعیت فعالیت صادراتی چاپخانه‌داران را ارتقا دهیم.

عابدین با اشاره به برخی مباحث پیش‌بینی شده برای این دوره مقدماتی توضیح داد: در این دوره به موضوعات مختلفی مانند اینکه چگونه می‌توان صادرکننده بود، زیرساخت‌ها و ویژگی‌های یک صادرکننده، از کجا باید مشتری بین‌المللی پیدا کرد، قوانین بین‌المللی و نگارش قرارداد کاری بین‌الملل و درآمد ارزی و سود این درآمد اشاره خواهد شد.

وی تاکید کرد: اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ ایران با اعتقاد بر اینکه در هر تهدید یک فرصت نهفته است به دنبال بهینه‌سازی و ایجاد زیر ساخت‌های نوین صادرات در بخش چاپ و بسته‌بندی است.

عابدین با بیان اینکه صنعت چاپ ایران ظرفیت‌های صادراتی بسیار خوبی دارد، عنوان کرد: صادرات صنعت چاپ می‌تواند به رونق کسب و کار دست‌اندرکاران این حوزه کمک کند و ترویج و توسعه روابط اقتصادی ایران با کشورهای منطقه و فرامنطقه‌ای در صنعت چاپ و بسته بندی ضرورتی است که نباید از آن غافل شد.

به گفته وی، این دوره به افزایش دانش تجارت بین‌المللی و فعالیت‌های ارزآور برای کشور کمک می‌کند تا با حضور در بازراهای بین المللی از طریق تحقیق، بازاریابی و بازارسازی در صنعت چاپ به رونق فعالیت در این بخش کمک کند.

رییس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ درباره لزوم توجه به مبحث آموزش در این حوزه نیز گفت: ایجاد زیر ساخت‌های علمی و آموزشی فرآیند صادرات محصول و واردات مواد اولیه و هماهنگی‌های لازم با ارگان‌های مختلف برای تسهیل امور صادراتی صنایع چاپ و بسته‌بندی کشور از جمله فعالیت‌هایی است که در این تشکل دنبال می‌کنیم.

دوره آموزشی مبانی تجارت بین‌الملل با گرایش واردات و صادرات در روز سوم تیر ماه امسال برگزار می‌شود و وزارت صنعت، معدن و تجارت استان به شرکت کنندگان گواهی پایان دوره ارایه خواهد داد.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه