PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

ضرورت توجه صنعت چاپ و بسته بندی به صادرات

مهندس احمد فروزیده مدرس دانشگاه و متخصص این حوزه از دیگر مدعوین ویژه اولین سمینار مبانی تجارت بین المللی صنعت چاپ و بسته بندی با مثبت ارزیابی کردن این سمینار گفت: این دست از آموزشهای تخصصی نیاز مبرم امروز صنایع چاپ و بسته بندی کشور است.

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، فروزیده با اشاره به اطلاعات دقیق و منحصربفرد ارایه شده در این سمینار گفت: با نگاهی به مطالب ، اطلاعات مویرگی و دقیق که یک فرد برای آغاز صادرات نیازمند است ارائه گردید و امیدواریم این روند از سوی اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ ایران ادامه یابد.
فروزیده با اشاره به روند حرکتی صنعت چاپ در جهان گفت: صنایع چاپ در کشورهای پیشرفته و صاحب علم حرکتی عامدانه و دقیق بسمت بسته بندی دارند، نکته ای که در حوزه صادرات نیز نقش مهم و تاثیرگذاری ایفا می کند.
وی افزود: حضور صاحبان صنایع و دست اندرکاران این صنعت می تواند کمک شایانی به بازار صنعت چاپ و متعاقبا بسته بندی کشور نماید بازاری که با کمک دانش و علم روز به راحتی می تواند بازار های مجاور را تسخیر نماید.
فروزیده با تاکید بر اهمیت آموزش در توسعه این صنعت گفت: آموزش حین خدمت از نکاتی است که کشورهای صاحب صنعت و پیشرفته همواره در برنامه ریزی و روندکاری و توسعه ای خود لحاظ می کنند و باید از اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ ایران برای توجه به آموزش و تلاش در برپایی سمینار های تخصصی در حوزه چاپ و بسته بندی تشکر کرد.
وی ادامه داد: بیشتر کالاهای صادراتی و مرغوب تولید داخل ( زعفران، انار، خرما، پنبه و ....) که به خارج از مرزها صادر می شود بصورت فله ای عرضه شده و در مقابل واردات در کشور با بسته بندی جذاب انجام می شود. به بیان ساده تر، صادرات فله ای و واردات آماده به مصرف ضربه بزرگی را به صنعت چاپ وارد کرده است که بی شک با برگزاری این دست از دوره های تخصصی می توان کمک شایانی به صادرات صنعت چاپ و بسته بندی نمود.
فروزیده تصریح کرد: در حوزه بسته بندی توان و پتانسیل های قابل توجهی را در کشور داریم که از نظر دور مانده است، لذا این دست از سمینارهای اموزشی تخصصی در کنار سیاست گذاری مناسب و اجرایی می تواند مشکلات را از سر راه بردارد و مسیر توسعه را جایگزین رکود کند.
اولین سمینار آموزشی تجارت بین الملل توسط اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ ایران با همکاری و حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت سوم تیر ماه برگزار شد.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه