PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

پیگیری اختصاص ارز دولتی برای واحدهای تولیدی در صنعت چاپ

احمد ابوالحسنی رییس اتحادیه لیتوگرافان تهران از آغاز مذاکرات برای اختصاص ارز دولتی به ملزومات و مواد اولیه صنعت چاپ خبر داد.

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، ابوالحسنی با اشاره به مذاکراتی پیرامون مشکلات تهیه مواد اولیه در صنعت چاپ گفت: در دیدار امروز با رییس اتاق اصناف ایران مشکلات نوسان نرخ ارز و کاهش ملزومات و مواد اولیه صنعت چاپ مطرح شد.

رییس اتحادیه لیتوگراف تهران گفت : بزودی با همیاری اتاق اصناف ایران مشکل تامین ارز همه واحدهای تولیدی صنعت چاپ با همکاری مسوولان وزارت صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی برطرف خواهد شد.

وی در ارتباط با مذاکرات صورت گرفته با علی فاضلی رییس اتاق اصناف ایران گفت: این نقطه افتراق، با تدابیر اندیشیده شده و مصوبات کارگروه‌ها بزودی حل خواهد شد.

وی با اشاره به وظیفه اتاق اصناف ایران نسبت به اتحادیه های تحت پوشش گفت: اتاق اصناف از طریق واحدهای توزیعی متولی توزیع کالاهای مهم و به‌خصوص در اولویت اول که کالاهای راهبردی است، نقش مهمی در این میان دارد.

وی افزود: بازار کشور در این سه ماه دستخوش برخی ناملایمات و بداخلاقی‌ها بود، اما در صورتی که کسی قرار باشد این مشکل را حل کند، خود صاحبان اصلی این حرفه یعنی اتحادیه‌های صنفی هستند.

ابوالحسنی ادامه داد: صنعت چاپ کشور در این دو سه ماه اخیر دستخوش ناملایمات بوده و دلیل تشکیل کارگروه حل مشکلات به خصوص در بحث تامین است. در بحث تامین بنگاه‌های کوچک و متوسط در موضوع تخصیص ارز اتفاقی نیفتاد و مواد اولیه در این زمینه به دست چاپخانه داران نرسید. همه ما در حل مشکل باید متحد باشیم و به گله نپردازیم و به راهکار بپردازیم. ساز و کار هم ایجاد هماهنگی است. این هماهنگی در تامین مواد اولیه و در راستای حل مشکلات است.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه