PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

کرمانشاه به یک چاپخانه مجهز نیاز دارد

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه به یک چاپخانه مجهز نیاز دارد که روزنامه ها برای چاپ به خارج از استان ارسال نشود.

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، حجت‌الاسلام رحیم جعفر در هجدهمین جشنواره ملی صنعت چاپ کرمانشاه که در محل اتاق بازرگانی برگزار شد، اظهار داشت: بدون تردید صنعت چاپ با قدمتی که دارد یکی از مهم ترین عناصر و عوامل تولید علم و فرهنگ و دانش در حوانع بشری بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه افزود: اگرچه صنعت چاپ در کشور ایران نسبت به بسیاری از کشورها با تاخیر رسمیت پیدا کرد اما گواه تاریخی بر این است که ۵ قرن قبل از میلاد صنعت چاپ در ایران وجود داشته است.

وی افزود: تاثیر گذاری صنعت چاپ در توسعه علم و دانش و آگاهی سازی بسیار مشهود است و ماهیت فرهنگی این صنعت یکی از نکات اساسی و قابل توجه است.

حجت الاسلام جعفری با بیان اینکه قدمت این صنعت در استان کرمانشاه بیش از یک قرن است، گفت: این صنعت همزمان با چاپ روزنامه در کشور همزمان بوده است.

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه در استان کرمانشاه صنعت چاپ بیشتر به صورت سنتی انجام می گیرد لذا لازم است آنرا مجهز به علم روز کنیم تا از سنتی بودن عبور کند و به چاپ نوین برسد ما در زمینه صنعت چاپ به پیشرفت نیازمند هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه یادآور شد: با پیگیری های بعمل آمده قرار شد رشته چاپ در مراکز علمی آغاز به کار کند که با مشکلاتی روبه رو شد و اگر وضعیت این مشکلات تا ۲۰ روز آینده مشخص شود برای سال جدید در مراکز علمی می توانیم در این رشته دانشجو داشته باشیم.

وی افزود: با توجه به تجاری بودن این صنعت و سرمایه گذاری کلان در آن، انتظار می رود توجه خاصی به این صنعت داشته باشیم.

حجت الاسلام جعفری تصریح کرد: مشکلاتی بر سر راه این صنعت وجود دارد که می توان گفت شاه کلید حل بسیاری از مشکلات در دستان اداره اقتصاد و دارایی است که با حل و فصل مشکل ارزش افزوده می توانیم شاهد رونق این صنعت مهم باشیم.

وی ادامه داد: استان کرمانشاه به یک چاپخانه مجهز نیاز دارد که روزنامه ها برای چاپ به خارج از استان برده نشود و باید خود را مسلح به چاپ نوین کنیم که در غیر اینصورت به توسعه نخواهیم رسید.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه