PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

اتحادیه چاپخانه داران نه سال است اجاره نداده!؟

فروردین ماه امسال تعاونی چاپخانه داران اظهار نامه ای برای اتحادیه چاخانه داران موجر طبقه 5 ساختمان ارسال نمود. طبق روال این چند سال اتحادیه چاپخانه داران بدون حضور خبرنگاران و پشت درب های بسته نشستی در این رابطه برگزار نمود.
به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، پس از کلی حاشیه، بحث و گفتگو مقررشد اتحادیه چاپخانه داران تهران با دریافت نامه از اتاق اصناف می تواند در طبقه ۵ ساختمان به فعالیت خود ادامه دهد و در پایان نشست آقایان مسوول میر یونس جعفری، حمید غفاری، محمدکلاری پیگیر بند ل ماده ۱۳۹ (فعالیت اتحادیه های در واحدمسکونی) شدند.
این پایان ماجرا نبود، دهم شهریور در مجمع عمومی تعاونی چاپخانه داران تهران و در پی پرسش از مدیر عامل تعاونی چاپخانه داران تهران در این رابطه نکاتی مطرح شد که بازخوانی مجدد پرونده بسیار ضروری است.
اعتماد مظاهری در مجمع عمومی تعاونی گفت: پس از سالها فعالیت به یکباره بازرسان شهرداری برای بازرسی به ساختمان آمدند فرصت کوتاهی برای تخلیه طبقه زیرین و طبقات مسکونی دادند! ما در فرصتی کوتاه طبقه زیر زمین و چهارم را اقدام به تخلیه نمودیم و به اتحادیه نیز اعلام کردیم.
قریب نه سال است اتحادیه هیچ اجاره ای بابت ساختمان تعاونی نداده است، شایان ذکر است تعاونی چاپخانه داران 462 عضو دارد که ساختمان جزو دارایی این افراد است و یعنی نیمی از اعضای اتحادیه و نه تابلو سازان ما باید پاسخگوی اعضای خود باشیم و نکته حایز اهمیت اینکه اتحادیه چاپخانه داران یک محل در منطقه لاله زار دارد که سالهاست بلا استفاده مانده و می توان از آن بهره برد.
مدیر عامل تعاونی با اشاره به فضای حاکم بر اتحادیه گفت: متاسفانه فضای بدی در اتحادیه حاکم شده اگر مسایل را جدی مطرح و مطالبه کنیم کار را به دعوا و مشاجره می کشانند و اگر هم نکنیم اعضا مطالبه می کنند که شما هیات مدیره اید و چه کردید.
در ادامه نیز بهمن پورمند عضو هیات مدیره اتحادیه و کاندیدای تعاونی هشدار داد که مشکل ساختمان هنوز از سوی اتحادیه رفع نشده و اگر موضوع روشن نگردد ماده 100 باعث خواهد شد سرمایه همه (ساختمان تعاونی) از دست برود.
متاسفانه هر دو نهاد در اطلاع رسانی بسیار ضعیف هستند، آژانس خبری چاپ و بسته بندی بدون هیچ قضاوتی گفته ها هر دو نهاد صنفی را پوشش داد و امیدواریم مشکل ساختمان تعاونی هرچه زودتر مرتفع گردد.
اما اینکه چرا اتحادیه نه سال اجاره نداده است و پاسخگوی اعضای و سهامداران تعاونی با چه کسی است؟ اینکه چگونه به یکباره شهرداری دست به بازرسی زده و چه عواملی از آن سود می برند؟ اینکه چرا از فضای ساختمان لاله زار که متعلق به اتحادیه است هیچ بهره برداری از آن نمی شود؟ اینکه خروجی اتحادیه چیست؟ اینکه چرا اکنون این نکات مهم مطرح شده ؟ و...
پرسش هایی است که باید در پی پاسخ آن بود.
رکود سرسام آور این روزهای چاپخانه داران و رشد روز افزون ملزومات و مواد اولیه این صنعت از یک سو و عدم ارایه قیمت پیشنهادی از سوی اتحادیه جو بسیار سنگینی بر سقف چاپخانه ها آوار کرده است.

 

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه