PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

ورود ماشین آلات چاپ و کاغذ وزارت آموزش و پرورش

سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش درباره مشکل تهیه کاغذ کتاب‌های درسی سال آینده، اظهار کرد: طی گزارشی از سرپرست سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گرفتم که مشکل با کمک بانک مرکزی رفع شده است و دیگر مشکل کاغذ و تجهیزات و ماشین آلات چاپ نداریم.

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، وی افزود : کاغذ و تجهیزات چاپ وارد کشور شده بود، اما به دلیل مشکلات ارزی در گمرک باقی مانده بود که بر اساس گزارشی که به بنده دادند، این مشکل حل شد.
حیدر تورانی سرپرست سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی چندی پیش درباره مشکل کاغذ برای چاپ کتاب‌های درسی، اظهار کرد: فقط تا ۱۵ آبان‌ماه برای چاپ کتاب درسی سال ۹۹ـ۹۸ کاغذ داریم و اگر کاغذ به دست‌مان نرسید، سال تحصیلی آینده در اول مهر نمی‌توان کتاب درسی را به دست دانش‌آموزان رساند.
وی با بیان اینکه وزیر آموزش و پرورش در این خصوص ۲ نامه به معاون اول رئیس‌جمهور و رئیس‌کل بانک مرکزی نوشتند، گفت: در حال حاضر با مشکل کاغذ و ماشین‌های چاپ مواجه هستیم.
تورانی افزود: ماشین‌های چاپ را خریداری کردیم و به بندر رسیده است، اما در گمرک است و باید ترخیص شود و درباره کاغذ هم مشکل گمرگ را داریم و اکنون چند ماه است که برای ترخیص این کاغذها به دلیل مابه‌‌التفاوت ارزی که به آنها تعلق می‌گیرد، دچار مشکل شده‌ایم.
تمام این گفته ها در حالی است که چندین ماه از تشکیل کارگروه حل بحران کاغذ از سوی وزارت ارشاد گذشته و هنوز هیچ خبری از فعالیت و خروجی این کارگروه نیست و بازار دچار تب افزایش قیمت انواع کاغذ و مقوا و متعاقبا تعطیلی چاپخانه ها یکی پس از دیگری است.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه